Dokazujú to aj vlaňajšie údaje Asociácie lízingových spoločností, podľa ktorých operatívny lízing využíva o štvrtinu viac klientov.
„Prečo je tomu tak, je zrejmé. Stále viac zákazníkov si uvedomuje, že operatívny lízing je pre nich lacnejší a časovo menej náročný. Na rozdiel od toho finančného nie je potrebný na nadobudnutie nového vozidla žiaden cash flow, tým pádom sa znižujú počiatočné náklady,“ hovorí managing director spoločnosti ALD Automotive Daniel Tomaško.
Klientmi sú veľké korporácie, menšie firmy a dokonca čoraz viac živnostníci. Práve tí, ak majú krátkodobejšie zákazky a potrebujú byť mobilní, siahajú po operatívnom lízingu. „ALD sa veľmi darí v segmente malých a stredných firiem. Spolupracujeme s takmer všetkými značkami, ktoré majú dobrú ponuku úžitkových vozidiel. Dá sa očakávať, že v závislosti na vývoji slovenskej ekonomiky má tento produkt v budúcnosti veľký potenciál,“ dodáva D. Tomaško.
Výhodnejšie pre remeselníkov je prenajať si vozidlo na dobu určitú od lízingovej spoločnosti. Po určitom období môže vozidlo vrátiť a je tak zbavený záväzku. Prípadne si ho za výhodnejších podmienok odkúpiť, alebo prenájom predĺžiť.
„Sme odpoveďou na potrebu živnostníkov po mobilite na dobu určitú. Pripravíme pre nich kontrakt so zaujímavými podmienkami,“ hovorí D. Tomaško.
Nielen pre ich potreby, ALD Automotive vlani spustila zdarma novú mobilnú aplikáciu ALD Smart Car. Jej cieľom je uľahčiť fleetovým manažérom a vodičom prístup k potrebným informáciám kdekoľvek a online. Spoločnosť zastáva ekologický postoj k životnému prostrediu, aplikácia tak napomáha aj zníženiu využitia papiera na minimálnu možnú mieru.
Aplikácia sa stretla u klientov s mimoriadnym úspechom. Využívajú ju dokonca v oveľa väčšej miere ako napríklad v susednej Českej republike.
ALD Automotive patrí v segmente operatívneho lízingu k štyrom najväčším hráčom na slovenskom trhu. V porovnaní s rokom 2014 vzrástol objem nových obchodov ALD o 16,5 percent, pri úžitkových vozidlách až o 85 percent. Aktuálne predstavuje flotilu spoločnosti 3 400 áut.