Medzi základné piliere úspešného podnikania nepochybne patrí know-how, kreativita a flexibilita aj v nie príliš prajnom období. Tatra banka sa vo veľmi vhodnom čase ešte viac približuje malým a stredným podnikateľom, živnostníkom a slobodným povolaniam. Venuje sa dôkladnému spoznáva-niu ich potrieb a na druhej strane ich vzdeláva a učí rozumieť biznisu.

Koronavírus spôsobil hlboké vrásky na čele mnohým slovenským podnikateľom. Druhá vlna ich, zdá sa, ešte väčšmi prehlbuje. Samotná pandémia či reštriktívne opatrenia, ktoré v snahe bojovať proti zákernému ochoreniu zaviedla vláda v spolupráci s krízovým štábom, sa okrem bežného života prudko dotýkajú predovšetkým tisícok malých a stredných podnikateľov, živnostníkov či výkonu ďalších slobodných povolaní.

Šanca vzdelávať sa a odštartovať podnikanie

Pre mnohých z týchto ľudí sa táto náročná situácia stala dôvodom konať a hľadať aj predtým nevy-skúšané riešenia a príležitosti. Aj bankový sektor sa rozhodol v rôznych podobách pomôcť a zmier-ňovať dôsledky nie práve ideálnych či lákavých podmienok na podnikanie na Slovensku. Pandemic-ký čas chce využiť aj na rozširovanie obzorov a zlepšovanie finančnej gramotnosti. Na to jej slúžia digitálne technológie a moderné spôsoby komunikácie.

Tatra banka sa chopila oboch dnes takých dôležitých výziev. Okrem produktu šitého na mieru živ-nostníkom a ľuďom v slobodných povolaniach pripravila zaujímavý videoseriál SZČO? Ten rozširuje obzory každému, koho podnikanie zaujíma. Bez ohľadu na to, či je v tomto segmente nováčik alebo už má za sebou roky praxe.

Praktické rady do života podnikateľa

Zaujímavé a poučné informácie z oblasti podnikania sprostredkúva banka bezplatne a online pro-stredníctvom rozhovorov s renomovanými odborníkmi. Online svet sa v čase pandémie ukazuje ako vhodná príležitosť na uskutočňovanie mnohých doteraz odložených alebo dlhoočakávaných pro-jektov. V rozhovoroch sa odborníci venujú témam ako založenie živnosti, radám, ako a kedy finan-covať podnikanie úverom, či rôznym iným praktickým usmerneniam. Odborníci poradia, čo všetko musí začínajúci podnikateľ vybaviť na rôznych úradoch, ako má vyhľadávať a získavať klientov aj to, ako má správne nastaviť firemnú stratégiu, marketing či ako určiť cenu svojich produktov a zvládnuť účtovníctvo.

Založenie živnosti aj účet v banke zadarmo

Na seriáli, ktorý banka rozbehla už v októbri a postupne dopĺňa ďalšie rozhovory s profesionálmi, spolupracuje s odborníkmi zo spoločnosti Bright Ideas. Praktickými radami zo sveta podnikania sa ich spolupráca však nekončí. V prípade, že sa rozhodnete založiť živnosť cez spoločnosť Bright Ideas a otvoríte si Živnostenský účet v Tatra banke, počiatočné náklady na získanie dokladov na vedenie živnosti vám vrátia.

Bright Ideas patrí k lídrom v zakladaní a zmenách obchodných spoločností na Slovensku. Jej bilancia je v skratke asi takáto: 5 000 založených s. r. o. a 800 živností, 2 000 vykonaných zmien v spoločnos-tiach, 450 registrácií na DPH a 250 predaných ready-made spoločností.

Navyše, živnostníci a ľudia zo slobodných povolaní majú vedenie na mieru ušitého Živnostenského účtu prvý rok úplne zadarmo bez toho, aby museli splniť akékoľvek podmienky. V ďalších rokoch tento benefit zostáva v prípade, že mesačný bezhotovostný kreditný obrat na účte bude aspoň 500 eur.

Praktický prehľad ďalších výhod Živnostenského účtu od Tatra banky

- neobmedzený počet výberov z bankomatov Tatra banky debetnou platobnou kartou alebo mobi-lom cez mobilnú aplikáciu
- nekonečné množstvo automatizovaných transakcií
- vklad na svoj účet bez poplatku prostredníctvom siete Bankomatov 2.0
- v zahraničí možnosť využívať bez poplatku aj bankomaty skupiny Raiffeisen Bank International AG
- praktický a rýchly prehľad o zostatkoch a pohyboch na účte cez mobilnú aplikáciu Tatra banka
- neobmedzené push a e-mailové notifikácie o pohyboch na účte
- výpisy z účtu zadarmo a kedykoľvek

V neposlednom rade sem patrí aj možnosť získať kreditnú kartu vo výške až 1 500 eur už po 3 mesia-coch od otvorenia účtu.

Živnostníci a slobodné povolania tak majú odteraz okrem vlastných nástrojov jeden užitočný navyše. Práve vďaka nemu sa môžu ešte viac sústrediť na zvládnutie podnikania v pandemických časoch.

 

Články označené logom TREND WE KNOW HOW sú pripravené v spolupráci s komerčnými partnermi. Redakcia nie je ich autorom, napriek tomu môžu byť pre čitateľa prínosné