Americká potravinárska spoločnosť Campbell Soup, najväčší výrobca polievok na svete, oznámila za štvrtý kvartál obchodného roka 2022/2023 výrazný rast čistého zisku, pričom zároveň splnila očakávania trhov. Rast dopytu po výrobkoch v divízii drobného pečiva kompenzoval slabší dopyt po konzervovaných polievkach, keď inflácia presunula pozornosť viacerých Američanov na privátne značky.
Spoločnosť oznámila za štvrtý štvrťrok obchodného roka 2022/2023 čistý zisk 169 miliónov dolárov, čo na akciu predstavuje 57 centov. Na porovnanie, v rovnakom období minulého roka zaznamenala firma zisk 96 miliónov dolárov.
Bez započítania mimoriadnych položiek predstavoval zisk Campbell Soup 150 miliónov dolárov. Na akciu to znamená 50 centov. Spoločnosť tak splnila očakávania trhov, ktoré odhadovali upravený zisk práve na tejto úrovni. Tržby sa zvýšili o štyri percentá na 2,07 miliardy dolárov.
Firma zaznamenala výrazný dopyt najmä v divízii vyrábajúcej sušienky. Práve takzvaný snack segment zaznamenal vo štvrtom kvartáli rast organických tržieb o deväť percent.
Na druhej strane, dopyt po jej polievkach klesol, pretože v dôsledku inflácie dali viacerí zákazníci prednosť lacnejším, privátnym značkám obchodných reťazcov. Výsledkom je, že objem predaja v rámci jej divízie hotových jedál a nápojov klesol o päť percent.
Campbell Soup očakáva, že pokles objemu predaja bude pokračovať aj v prvom polroku súčasného obchodného roka 2023/2024. Počas druhej polovice roka však spoločnosť predpokladá zlepšenie situácie.