Najväčšiemu svetovému pivovaru AB Inbev klesol v druhom štvrťroku hrubý prevádzkový zisk (EBITDA) očistený o mimoriadne vplyvy o 3,7 percenta na 4,9 miliardy dolárov. Mohol za to vývoj výmenných kurzov aj vyššie náklady na suroviny a reklamu. Tržby sa však zvýšili vďaka záujmu o drahšie značky piva a zvýšeniu cien. 

Tržby medziročne stúpli o dve percentá na 15,1 miliardy dolára. V organickom vyjadrení, teda bez zahrnutia vplyvu zmien výmenných kurzov a nových nákupov a predajov majetku, stúpli o sedem percent. Objem predaja sa však znížil o 1,4 percenta, z toho objem predaja piva klesol o 1,8 percenta. Taktiež tržby v Severnej Amerike sa znížili, tento pokles však kompenzoval rast v ďalších regiónoch.

Tržby a zisk v USA sa v druhom štvrťroku prepadli kvôli bojkotu značky Bud Light spotrebiteľovi, ktoré pobúrila spolupráca firmy s transrodovou influencerkou Dylan Mulvaneyovou. Tržby v USA, ktoré sú najväčším trhom pivovaru, sa vo štvrťroku prepadli o 10,5 percenta a EBITDA o 28,2 percenta.

AB Inbev potvrdil predchádzajúcu prognózu, podľa ktorej sa má EBITDA zvýšiť o štyri až osem percent. Analytici očakávajú rast o 5,2 percenta.

Skupina AB Inbev vznikla v roku 2008, keď belgický pivovar Inbev prevzal za 52 miliárd dolárov amerického konkurenta Anheuser-busch. V roku 2016 skupina kúpila zhruba za 100 miliárd dolárov svojho najväčšieho rivala SABMiller. Celosvetovo vyrába zhruba štvrtinu všetkého piva.

Medzi značky skupiny AB Inbev patria napríklad Budweiser, Beck's, Corona či Stella Artois.

Ilustračná fotografia
Neprehliadnite

Najväčší svetový výrobca piva AB InBev zvýšil zisk viac, ako sa očakávalo