Holandský pivovarnícky koncern Heineken zaznamenal za prvý polrok pokles čistého zisku o takmer desatinu. Výsledky do veľkej miery ovplyvnilo spomaľovanie rastu ekonomiky v Ázii, najmä vo Vietname.

Druhá najväčšia pivovarnícka spoločnosť na svete oznámila, že za prvý polrok dosiahla čistý zisk 589 miliónov eur. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka to predstavuje pokles o 8,6 percenta. Dôvodom je najmä slabší objem predaja, ktorý na organickej báze klesol medziročne o 5,6 percenta. Tržby síce vzrástli zo 16,40 miliardy eur za prvý polrok 2022 na 17,44 miliardy eur, ich rast však ovplyvnilo zvýšenie cien.

Porovnateľný prevádzkový zisk spoločnosti klesol o 8,8 percenta, čo je výrazne horší výsledok, než predpokladali trhy. Tie s poklesom počítali, očakávali však, že dosiahne 4,8 percenta. Dôvodom sú podľa firmy slabšie výsledky v Ázii, najmä vo Vietname, ktorý patrí ku kľúčovým trhom Heinekenu. V tomto regióne klesol objem predaja o 13,2 percenta a predaj drahších pív ešte výraznejším tempom. Prevádzkový zisk zaznamenal pokles zhruba o tretinu.

Spoločnosť dodala, že teraz očakáva rast celoročného prevádzkového zisku upraveného o jednorazové položky maximálne na strednej úrovni jednocifernej stupnice. V pôvodnej prognóze počítala s rastom na strednej až vysokej úrovni jednocifernej stupnice.

Ďalšie dôležité správy

Generálny riaditeľ Heineken Slovensko Rene Kruijt predstavil v Bratislave novú receptúru 12% piva Zlatý bažant.
Neprehliadnite

Heineken sa zahrával s ohňom a inovoval jednu zo svojich tradičných značiek