Zisk švédskeho odevného reťazca H&M zaznamenal v druhom štvrťroku súčasného obchodného roka mierny pokles, prekonal však očakávania trhov. Navyše firma si veľa sľubuje od tretieho kvartálu, ktorý podľa nej odštartoval dobre.
Informovala o tom agentúra Reuters.
Za druhý štvrťrok obchodného roka 2022/2023, čo predstavuje obdobie od marca do konca mája, dosiahla maloobchodná sieť H&M prevádzkový zisk 4,74 miliardy švédskych korún (401,87 milióna eur). V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho obchodného roka to znamená pokles o 4,8 percenta.
Aj napriek poklesu je však výsledok lepší, než sa čakalo. Analytici oslovení spoločnosťou Refinitiv počítali s poklesom prevádzkového zisku na 4,07 miliardy korún.
H&M, druhý najväčší odevný reťazec na svete po španielskej spoločnosti Inditex, pod ktorú patrí značka Zara, sa rozhodol viac sa zamerať na bohatších spotrebiteľov a pozornosť presunul na svoju luxusnejšiu značku Cos. Na trhu lacnejších odevov sa totiž výraznejšie presadzuje čínsky gigant rýchlej módy Shein.
„Letná kolekcia bola prijatá dobre a tretí kvartál mal veľmi dobrý štart," povedala šéfka H&M Helena Helmerssonová. Na to poukázal objem tržieb v prvom mesiaci tretieho štvrťroka obchodného roka. Tržby v miestnej mene sa za obdobie 1. až 27. jún zvýšili medziročne o 10 percent.