Juhokórejskej automobilke Hyundai Motor Co. klesol v druhom štvrťroku čistý zisk o 75 percent na 227 miliárd wonov. Pokles zisku zaostal za očakávaniami analytikov kvôli slabému dopytu zo zahraničia, ktorá zatienila aj rast doma.
Analytici oslovení agentúrou Refinitiv očakávali v priemere pokles zisku na 275 miliárd wonov z vlaňajších 919 miliárd wonov. Výnosy klesli o 19 percent na 21,9 bilióna wonov.
Predaj áut sa znížil o 33 percent na 1,14 milióna vozidiel. Predaj na domácom, juhokórejskom trhu sa však zvýšil o 13 percent na 200 000. Na ďalších trhoch, vrátane USA, Číny, Európy a Indii, klesol o viac ako desať percent. K rastu predaja na domácom trhu pomohol hlavne dopyt po veľkých a športovo-úžitkových vozidlách, ako G80 a GV80 či Grandeur. Ani predaj týchto vozidiel, u ktorých je vysoká zisková marža, však nevykompenzovali prepad v Európe a USA, napísala agentúra Reuters.
Trhová hodnota Tesly je už vyššia ako trojice automobiliek z Detroitu
Na začiatku mája sa automobilke podarilo výrobu v zahraničí obnoviť, nie však na plný výkon. Spoločnosť Hyundai je najväčšou automobilkou v Južnej Kórei a spolu so sesterskou firmou Kia tvoria piateho najväčšieho výrobcu áut na svete. Hyundai pôsobí aj v Českej republike. Oficiálne spustil sériovú výrobu osobných áut v Nošoviciach v novembri 2008. Nošovická továreň je jediným výrobným závodom Hyundai v Európskej únii, v minulom roku vyrobila 309 500 vozidiel.