Svetový výrobca alkoholických nápojov Constellation Brands oznámil za tretí kvartál súčasného obchodného roka rast zisku o takmer desatinu, tržby však zaostali za očakávaniami. Informovali o tom agentúra Reuters a portál RTTNews.
Čistý zisk spoločnosti Constellation Brands, v ktorej portfóliu sú značky ako Svedka Vodka, Casa Noble Tequila či pivné značky Corona Premier a Modelo Especial, dosiahol v treťom štvrťroku obchodného roka 2023/2024 (skončil sa v novembri) 509,1 milióna dolárov, čo na akciu predstavuje 2,76 dolára. Oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho obchodného roka to znamená rast o 8,85 percenta.
Po úprave o mimoriadne položky predstavoval upravený zisk spoločnosti na akciu 3,19 dolára v porovnaní s 2,83 dolára na akciu za rovnaké obdobie predchádzajúceho obchodného roka. V tomto ukazovateli spoločnosť prekonala očakávania analytikov, ktorí počítali s upraveným ziskom tri doláre na akciu.
Inak sa však vyvíjali tržby. Tie síce rovnako vzrástli, rast však dosiahol iba 1,2 percenta, navyše zaostali za očakávaniami. Tržby Constellation Brands za tretí kvartál 2023/2024 dosiahli 2,47 miliardy dolárov oproti 2,44 miliardy dolárov spred roka, analytici však počítali s ich rastom na 2,54 miliardy dolárov.
Organické tržby sa zvýšili o dve percentá, v prípade prémiových vín a liehovín však o sedem percent klesli. Constellation Brands zároveň očakáva, že za celý obchodný rok zaznamenajú organické tržby v tomto segmente pokles o sedem až deväť percent. Pôvodne firma počítala s poklesom iba o 0,5 percenta. Viac sa darilo segmentu pív, kde tržby zaznamenali rast.