Nemecký výrobca spotrebiteľského tovaru Henkel oznámil vo štvrtok pokles zisku aj tržieb v prvej polovici roka. Odôvodnil to prudkým znížením dopytu po mnohých produktoch a tiež recesiou ekonomík v dôsledku pandémie nového koronavírusu.
Koncern, ktorý okrem čistiacich prostriedkov, práškov na pranie a mydiel vyrába aj produkty pre starostlivosť o vlasy a je tiež najväčším svetovým výrobcom lepidiel, vykázal za prvý polrok 2020 upravený zisk pred úrokmi a daňami (EBIT) vo výške 1,19 miliardy eur. Tržby za šesť mesiacov do konca júna 2020 klesli o 6 percent na 9,49 miliardy eur. V druhom kvartáli sa tržby koncernu znížili o 11 percent na 4,56 miliardy eur.
Zisk Mastercard v 2. kvartáli prekonal očakávania trhu, môžu za to nižšie náklady
Blokády spojené s novým koronavírusom zasiahli najviac divíziu lepidiel. Aj divízia kozmetiky pocítila zatvorenie kaderníctiev a salónov. Len výroba čistiacich a pracích prostriedkov dosiahla solídne výsledky. Čo sa týka budúcnosti, generálny riaditeľ spoločnosti Henkel Carsten Knobel vyhlásil, že vzhľadom na pretrvávajúce neistoty koncern nemôže v tomto okamihu poskytnúť nový a spoľahlivý výhľad na celý rok.