Adrienne Bergtholdová pre Business Insider priznala, že mala kedysi problém vybrať pre svojho najmladšieho syna Jaspera školu. Vždy totiž túto inštitúciu považovala za nástroj, ktorý v deťoch pomôže pestovať lásku k učeniu. Verejná škola bola podľa Američanky až príliš stresujúca, pretože kládla dôraz najmä na hodnotenie, domáce úlohy a skúšanie. Súkromná škola zas bola príliš drahá a na vyučovanie doma nemala trpezlivosť. Bergtholdová sa preto musela poobzerať po cenovo dostupných alternatívach.
Jedného dňa sa z vysielania miestneho rádia dozvedela o škole Arts and Ideas Sudbury School, kde deti môžu študovať iba to, čo ich zaujíma. Nemusia si pritom robiť ťažkú hlavu z hodnotenia či skúšania. Jedinou podmienkou je, aby boli študenti v škole denne aspoň päť hodín. Bergtholdovú škola zaujala, a keďže bola cenovo dostupnejšia než súkromné školy a od jej domu vzdialená iba päť minút, bolo rozhodnuté.
Arts and Ideas Sudbury School vyznáva pedagogickú filozofiu, ktorá umožňuje deťom rozhodovať o vlastnom vzdelávaní. Okrem toho, že študenti spoločne vytvárajú a uplatňujú pravidlá školy, si takisto môžu vybrať, čo a akým spôsobom sa chcú učiť. V Arts and Ideas neexistuje ani študijný plán či klasické triedy. Deti sa učia tým, že sa hrajú a venujú tomu, čo ich baví.
Namiesto učiteľov má škola personál, ktorý žiakov pri štúdiu usmerňuje. Namiesto toho, aby celý deň sedeli v triede, sa študenti môžu hrať von, pracovať na projekte alebo navštevovať workshopy na témy, ktoré ich zaujímajú – vrátane kreatívneho písania, herectva, matematiky a programovania.
Jasper odmalička obľuboval varenie, pretože jeho otec bol pekár. Zapísal sa teda do učebnej skupiny, ktorá každý piatok pre celú školu varila teplý obed. Jej členovia spoločne rozhodujú o tom, na čo majú chuť, plánujú jedlá, chodia na nákupy do miestneho supermarketu a varia v školskej kuchyni. Jasper tak mohol rozvíjať svoju vášeň pre varenie, no zároveň sa zdokonaľoval v do života dôležitých zručnostiach, akými sú organizácia, rozpočtovanie, matematika a tímová práca.
Vzhľadom na to, že v škole nie sú tradičné triedy, sa v rámci jednej záujmovej skupiny stretnú deti rôznych vekových kategórií. Mladšie deti sa tak môžu učiť od starších študentov a tí zas majú príležitosť rozvíjať svoje mentorské schopnosti. Na získanie diplomu o ukončení štúdia musia žiaci napísať a obhájiť esej o tom, ako sa vďaka škole pripravili na vstup do reálneho života.