Asociácia železničných dopravcov Slovenska (AROS) je nespokojná s tým, ako si Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plnia záväzky, ktoré majú viesť k zlepšeniu stavu železničnej infraštruktúry a vyzýva ŽSR na ich plnenie. Ako asociácia upozornila, chýbajú im nielen informácie o tom, kedy budú dokončené práce za rok 2023, ale aj harmonogram opráv na rok 2024.
Opravy, na ktorých sa železniční dopravcovia so ŽSR vlani dohodli, mali byť uskutočnené do konca roka 2023. Zo zoznamu 127 činností, ktoré mali viesť k zlepšeniu kritického stavu slovenských železníc, sa podľa asociácie železničných dopravcov
podarilo ŽSR úplne alebo čiastočne dokončiť 109. Ďalších 18 úloh sa im splniť vlani nepodarilo. „Malo ísť o ‚drobné‘ neinvestičné činnosti, ktoré mali viesť k zlepšeniu stavu koľají, výhybiek, iných častí železničného zvršku, opravy nástupíšť, zariadení elektrotechniky a energetiky,“ priblížil zoznam opráv výkonný riaditeľ AROS Patrik Benka.
Asociácia tiež upozornila, že na internetovej stránke ŽSR chýbajú informácie o tom, kedy budú opravy z minulého roka dokončené. Zároveň pripomenula, že stále nie je zverejnený harmonogram prác na tento rok. „Je začiatok februára a o pláne činností na rok 2024 zatiaľ nemáme žiadne informácie,“ uviedol Benka. Železniční dopravcovia preto vyzvali ŽSR, aby si splnili záväzok, ktorý deklarovali pri minuloročných okrúhlych stoloch, na zlepšenie fungovania spravovania železničnej infraštruktúry a tiež, aby zverejnili harmonogram prác na tento i nasledujúce roky.
„Tieto okrúhle stoly boli pritom zvolané samotnými prevádzkovými zamestnancami ŽSR a ich odborovými zástupcami a našou asociáciou ako dôsledok listu Českých dráh o tristnom stave infraštruktúry na Slovensku v súvislosti s vykoľajením vlaku Pendolino začiatkom marca 2023 v Žiline," doplnil prezident AROS Ján Biznár.