Košická železničná stanica oslavuje v piatok 160 rokov od jej oficiálneho spustenia do prevádzky.  Prvý parný vlak prišiel do Košíc 5. júla 1860, otvorenie stanice pre cestujúcu verejnosť sa konalo 14. augusta 1860. „Stanica Košice pripravuje v rámci osláv 160. výročia sériu podujatí, ktoré cestujúcim počas nasledujúceho mesiaca spríjemnia chvíle cestovania a budú prebiehať až do jesene," informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Ria Feik Achbergerová.

Košická železničná stanica v minulosti prešla viacerými rekonštrukciami a architektonickými zmenami. Prvotne mala zastrešené nástupište z dreva, ktoré však v roku 1908 zhorelo. K budove patrila v minulosti aj pošta, ktorá sa neskôr odčlenila. Výrazným prvkom dotvárajúcim stanicu sa stala promenáda, ktorá viedla z centra mesta lemovaná stánkami s občerstvením i oblečením. Začiatkom 20. storočia budovu prestavali do romanticky historizujúceho štýlu a stanica sa stala pýchou mesta. V 70. rokoch 20. storočia prestala postačovať kapacitným potrebám cestujúcich a došlo k prestavbe. Najväčšou rekonštrukciou prešla budova medzi rokmi 2011 až 2016, kedy ju prestavali do súčasného moderného dizajnu s masívnou zmenou priečelia a pristavaním tzv. šošovky, v ktorej sa dnes nachádza reštaurácia. Pristavením komerčných a obchodných priestorov vzniklo z klasickej železničnej stanice malé obchodné centrum.

Chodníky od Žabích plies v smere na Rysy praskajú vo švíkoch.
Neprehliadnite

V Tatrách padol nový rekord, za jeden deň narátali vyše 30-tisíc turistov

V ďalšom období ŽSR pripravuje na stanici rekonštrukciu nástupíšť, železničného zvršku koľaje a rekonštrukciu koľají priľahlých k nástupištiam. Úpravy budú zahŕňať trakčné vedenia a priechody pre cestujúcich k nástupištiam, rekonštrukciou prejdú zastrešenia nástupíšť či výstupy z podchodov, na nástupištiach pribudnú výťahy. „Po rekonštrukcii sa zvýši úroveň a komfort prostredia pre cestujúcu verejnosť aj bezpečnosť vlakovej dopravy," uviedla Feik Achbergerová.