Železnice Slovenskej republiky vyhlásili verejnú súťaž na komplexnú rekonštrukciu približne 11-kilometrového úseku Hronský Beňadik - Nová Baňa v okrese Žarnovica na trati medzi Novými Zámkami a Zvolenom. Investíciu s odhadovanými nákladmi 41,4 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH) plánujú financovať z prostriedkov Plánu obnovy a odolnosti SR. Ako vyplýva z oznámenia vo Vestníku verejného obstarávania, stavebné práce by mali trvať do 330 dní od odovzdania staveniska budúcemu vybranému zhotoviteľovi. Železničiari určili lehotu na predkladanie ponúk na 2. októbra, pri ich vyhodnotení rozhoduje cena.

„Cieľom stavby je zvýšenie bezpečnosti a plynulosti železničnej dopravy, odstránenie prechodných obmedzení traťovej rýchlosti, zníženie nákladov na údržbu železničného spodku, zvršku a zvýšenie bezpečnosti cestujúcej verejnosti,“ uviedli vo vyhlásení verejného obstarávania ŽSR. Zabezpečením výhybiek sa podľa nich zvýši bezpečnosť vlakovej dopravy a dosiahne sa úspora dopravných zamestnancov. Stavba musí po realizácii spĺňať požiadavky na zaistenie interoperability Európskeho železničného systému. Projektová dokumentácia pre stavebné povolenie v podrobnostiach pre realizáciu stavby je už spracovaná.

Zlepší sa úroveň cestovania

Súčasťou projektu je rekonštrukcia železničného spodku a zvršku v úseku Hronský Beňadik - Nová Baňa. Tým sa zvýši únosnosť podvalového podložia, čo spolu s vybudovaním účinného odvodnenia prispeje k odstráneniu častých obmedzení traťovej rýchlosti. Optimalizáciou smerového vedenia a parametrov oblúkov trate sa podľa informácií v súťažných podkladoch zvýši traťová rýchlosť a skrátia jazdné časy v úseku. Rekonštrukcia nástupíšť na železničnej stanici Hronský Beňadik a na zastávke Tekovská Breznica s prístupom k nim a obnova osvetlenia má zlepšiť úroveň cestovania a zvýšiť bezpečnosť cestujúcich.

„Stavba zároveň rieši rekonštrukciu železničných priecestí tak, aby spĺňali predpísané parametre pre daný druh križujúcej komunikácie,“ priblížil štátny správca železničnej infraštruktúry. Zákazka zahŕňa aj opravu a v niektorých prípadoch rekonštrukciu, či úplnú prestavbu železničného spodku, ako sú mosty, priepusty a zárubné múry. „V ŽST Hronský Beňadik bude vybudované nové staničné zabezpečovacie zariadenie 3. kategórie typu elektronické stavadlo, vrátane zabezpečeného posunu, čím sa zároveň dosiahne úspora obsluhujúcich zamestnancov. V rámci stavby bude odstránená infraštruktúra bývalej výhybne Tekovská Breznica, ktorá je nevyužívaná a dlhodobo vylúčená z prevádzky pre jej zlý technický stav,“ dodali ŽSR.

Ďalšie dôležité správy

Na snímke generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Miloslav Havrila počas poklepania základného kameňa modernizácie úseku severnej trasy na trati Poprad – Lučivná, ktorý je ďalším úsekom koridoru Bratislava - Žilina - Košice na železničnej stanici vo Svite 18. septembra 2020. FOTO TASR - Milan Kapusta
Neprehliadnite

Železnice SR vypíšu výberové konanie na funkciu generálneho riaditeľa