V minulosti došlo na priecestiach na spomínanej regionálnej trati medzi Bratislavou a Komárnom k niekoľkým zrážkam vlakov s vozidlami, pri ktorých sa zranili aj cestujúci vo vlakoch a zároveň došlo k poškodeniu súprav.

„Pre nás je dôležitá bezpečnosť na priecestiach. Štatistiky nám nie sú naklonené, pretože (vlani) bolo viac dopravných nehôd na priecestiach,“ povedal A. Érsek pri príležitosti sprevádzkovania nového zabezpečovacieho zvukového a svetelného výstražného zariadenia na železničnom priecestí v obci Dolný Štál, ktoré je doplnené závorami. Minister dodal, že program zabezpečenia bezpečnosti na železničných priecestiach sa týka aj ďalších tratí v krajine.

Na sto kilometrov dlhej regionálnej trati medzi Bratislavou a Komárnom sa železnice križujú s cestou na 52 miestach. „Zmodernizovali sme dve priecestia. Plánujeme na tejto trati zmodernizovať ďalších sedem prejazdov,“ povedal generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy.

Podľa A. Érseka sa v prípade jedného z priecestí na trase uskutoční aj pilotný projekt v podobe priečnych farebných spomaľovacích pásov, ktoré majú vodičov vozidiel upozorniť na blížiace sa kríženie cesty so železničnou traťou.

Napríklad v novembri roku 2016 sa na jednom z nechránených priecestí na spomínanej trati zrazil vlak RegioJetu s nákladným autom. Pri nehode utrpelo zranenie viac ako desať osôb.

Väčšina nehôd sa udiala na priecestiach

Ministerstvo dopravy sa predvlani dostalo do sporu s RegioJetom ohľadom dodržiavania zmluvy o prevádzke vlakov. Na nedostatky pri zabezpečovaní dopravy cestujúcich RegioJetom v štátom dotovaných vlakoch upozornilo ministerstvo dopravy aj v dobe, keď mal súkromný dopravca mimo prevádzky po kolíziách na železničných priecestiach dve súpravy. Budúci týždeň však ministerstvo podľa informácií agentúry ČTK oznámi zvýšenie počtu spojov na trati.

Vlani došlo na železničných priecestiach na Slovensku k 50 dopravným nehodám oproti 38 kolíziám v predchádzajúcom roku. Zomrelo pri nich 6 osôb, teda rovnaký počet ako v roku 2016. Podľa M. Erdössyho sa však väčšina nehôd stala na chránených železničných priecestiach. Zároveň stúpa počet kolízií, ktoré zavinili vodiči z povolania.