Pri vlakovej stanici v Senci bol v minulosti podjazd, ktorý mohli využívať osobné autá. Lenže ho zasypali. „Ohľadne podjazdu v Senci si pamätníci na železniciach spomínajú, že je to zasypané najmenej tridsať rokov,“ uviedla pre TREND.sk hovorkyňa Železníc SR Martina Pavlíková. Spoločnosť sa podľa nej nechystá tento podjazd obnoviť. Pripravujú oveľa rozsiahlejšie a zároveň nákladnejšie riešenie.
Takmer tri miliardy
Trať cez Senec je súčasťou medzinárodného koridoru, ktorý spája Prahu, Bratislavu a Budapešť. Železnice SR ju chcú modernizovať. Prinieslo by to viacero efektov. Priecestia s rampami by sa nahradili nadjazdmi aj podjazdmi, teda autá by už na priecestiach nečakali v kolóne, a vlaky by jazdili rýchlejšie. Pravdepodobne až rýchlosťou 200 kilometrov za hodinu. Variant s takouto rýchlosťou odporučila štúdia uskutočniteľnosti, ktorú vypracoval v roku 2015 Výskumný ústav dopravný (VÚD).
Tento variant je podľa neho najvýhodnejší, aj keď je najdrahší. Vysokú cenu podľa prepočtov VÚD vyváži úspora času. Cesta z Bratislavy do Štúrova vlakom EC by sa pri nej skrátila z 80 na päťdesiat minút.
Celkové náklady od českej až po maďarskú hranicu majú pri najrýchlejšom variante dosiahnuť 2,86 miliardy eur. Pri rýchlosti 160 km/h by modernizácia stála 2,63 miliardy a pri maximálnej rýchlosti 140 km/h asi 2,2 miliardy eur.
S vybudovaním nadjazdov a podjazdov
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?