Barbara Goodsteinová mala iba 30 rokov, keď sa stala milionárkou. K majetku sa dopracovala šplhaním po firemnom rebríčku, pričom sa dostala až do vedenia viacerých verejných spoločností. Dnes pôsobí ako riadiaca partnerka vo firme R360, ktorej klienti musia disponovať čistým bohatstvom v minimálnej výške sto miliónov dolárov. Väčšina z nich zbohatla tak, že založila vlastný biznis, ktorý neskôr predala.

Klienti R360 veria, že bohatstvo nie je len o financiách. Chcú, aby ich deti pochopili, že podstatou bohatého života sú aj sebaláska a nájdenie životného poslania. „Klientov učíme, aby s deťmi začali o majetku hovoriť na základnej škole. Už v tom veku si totiž zvyknú všimnúť, že nie každý má doma súkromné lietadlo. Tieto deti vedia, že sú iné, takže nemá zmysel to skrývať,“ vysvetlila pre portál Business Insider milionárka.

Klienti sa snažia novú generáciu boháčov vychovávať tak, aby sa zamerala na hľadanie zmyslu života, ktorý ju naplní. Poradcovia z R360 im odporúčajú, aby sa detí na každé narodeniny pýtali, aké povinnosti na seba vedia v rámci rodiny prevziať.

Väčšina klientov sa navyše venuje filantropickej činnosti, a preto sa s potomkami otvorene rozpráva o iniciatívach, ktoré by chceli podporiť. Nechcú im po smrti prenechať majetok bez toho, aby vedeli, na aké účely ho minú. Okrem toho sa chcú vyhnúť tomu, že sa deti budú musieť riadiť plánom, ktorý vypracuje správca majetku a nebude tak úplne podľa ich gusta. Niektoré jeho časti totiž môžu zahŕňať posielanie finančných darov organizáciám, s ktorých cieľmi sa deti nemusia z etického hľadiska stotožniť.

Firma poskytuje poradenstvo aj dospelým deťom klientov. Mnoho týchto mladých ľudí vo veku od 18 do 34 rokov aktívne hľadá svoje životné poslanie. „Museli žiť v tieni extrémne úspešných rodičov. Boja sa, či od nich priatelia očakávajú, že budú za všetko platiť, alebo ich majú radi len kvôli peniazom,“ ozrejmila Goodsteinová.

Podotkla však, že klienti R360 sa v konečnom dôsledku neboja deťom zveriť svoj majetok. Dávno však neplatí, že im ho prenechajú až po smrti. „Snažia sa pre deti vytvoriť menšie príležitosti už za života, aby ich naučili nielen vyhrávať, ale aj prehrávať,“ dodala Goodsteinová. Podľa nej to potvrdzuje, že boháči sa nesústredia iba na peniaze, ale aj na iné hodnoty, ktorú sú v živote dôležité. Ďalšia generácia milionárov je tak lepšie pripravená zvládať obrovské bohatstvo, nad ktorým bude mať jedného dňa kontrolu.

Ďalšie dôležité správy

Adena Friedman
Neprehliadnite

Šéfka Nasdaqu má pre nádejných investorov radu, ktorá im pomôže pri budovaní majetku