Americká zásielková spoločnosť UPS oznámila za 2. štvrťrok takmer 15-percentný rast tržieb, keď firmu podporili pokračujúce online nákupy, ako aj zvýšenie dodávok v rámci leteckej dopravy. Nemalou mierou výsledky ovplyvnilo zabezpečovanie citlivých dodávok zdravotníckych produktov, ako sú napríklad vakcíny proti ochoreniu covid-19, ako aj kontrola nákladov.

Spoločnosť uviedla, že za 2. štvrťrok tohto roka dosiahla celkové tržby v objeme 23,42 miliardy dolárov. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka to znamená rast o 14,5 percenta. UPS zároveň prekonala očakávania trhov, ktoré počítali s rastom tržieb na 23,24 miliardy dolárov.

Na snímke je tzv. Alzabox - zásielkové úložisko internetového obchodu Alza
Neprehliadnite

Slovensko „zaplavili“ úložné boxy. Pribudnú tisícky ďalších aj s novým využitím

Tržby na americkom trhu sa zvýšili o 10,2 percenta. Ešte výraznejší rast zaznamenal medzinárodný segment, kde rast tržieb dosiahol zhruba 30 percent. V rámci neho vysoký dopyt zaznamenala najmä Európa.

Zisk upravený o jednorazové položky dosiahol 2,69 miliardy dolárov, čo na akciu predstavuje 3,06 dolára. Aj v tomto prípade zásielková spoločnosť prekonala očakávania analytikov, ktorí počítali s upraveným ziskom na akciu na úrovni 2,82 dolára.

Analytici očakávajú, že firma bude v dobrých výsledkoch pokračovať aj v ďalšom období. Mnohí zákazníci totiž naďalej preferujú nákupy cez internet pred návštevou kamenných obchodov. Navyše UPS počíta s pokračovaním dodávok citlivých produktov, ako sú napríklad vakcíny proti covid-19, ktoré si vyžadujú monitorovanie teploty počas prepravy. Tento biznis patrí k najziskovejším pre americkú spoločnosť.