Najpredávanejšou značkou nových osobných vozidiel bola na Slovensku v minulom roku opäť značka Škoda, z modelov však dominoval Hyundai i30. Ako vyplýva z informácií zverejnených Zväzom automobilového priemyslu Slovenskej republiky, značka Škoda u nás vlani predala 13 850 nových osobných vozidiel, čo predstavuje trhový podiel na úrovni takmer 18 percent. Rok predtým to pritom bolo viac ako 20 percent.
Na druhom mieste skončila značka Hyundai s predajom vo výške 9 261 kusov a podielom necelých 12 percent. Prvú trojku uzatvára značka Kia. Pre jej modely sa vlani rozhodlo 8 931 Slovákov. Trhový podiel Kie mierne prekročil 11 percent.
Iná situácia bola pri jednotlivých modeloch. Tu získal v uplynulom roku prvenstvo Hyundai i30 s predajom 3 774 áut, za ním nasledovala Škoda Fabia s počtom 3 261 dodaných kusov a tretie miesto obsadila Kia Sportage s počtom 2 857 kusov.
Na Slovensku sa vlani celkovo predalo 78 841 nových osobných automobilov. V porovnaní s rokom 2021 to bolo viac o 4,15 percenta.