Americká sieť reštaurácií Red Lobster prežíva turbulentné mesiace. V máji reťazec podal žiadosť o ochranu pred veriteľmi po tom, ako zatvorili viac než 50 prevádzok v dôsledku obrovských strát spôsobených chaotickou propagáciou Endless Shrimp.

V auguste sa Red Lobster dočkal nového vedenia, uvádza finance.yahoo.com. Do čela reťazca sa postavil Damola Adamolekun, 35-ročný bývalý generálny riaditeľ P.F. Chang’s. Jeho úlohou je oživiť 56-ročnú sieť reštaurácií, ktorá v posledných rokoch čelila veľkým problémom. „Toto je, bez zveličovania, jedna z najdôležitejších spoločností v americkej histórii,“ povedal D. Adamolekun pre CNN. „V posledných rokoch sa ale urobili veľké chyby.“

Jednou z týchto chýb bola práve propagácia Endless Shrimp. Akcia bola medzi hosťami veľmi obľúbená, no pre reťazec príliš nákladná. Spôsobila miliónové prevádzkové straty a vytvorila obrovský tlak na zamestnancov v kuchyni aj na obsluhu, uviedol D. Adamolekun.

„Krevety sú veľmi drahým produktom na to, aby ste ich ponúkali bez obmedzenia,“ vysvetlil. „Keď ponúkate krevety neobmedzene a ľudia prídu a sedia celé hodiny, konzumujúc čo najviac kreviet, zaťažuje to kuchyňu, obsluhu aj recepciu. Hostia sa nemôžu dostať k stolu, čo vytvára chaos.“

Lososie mäso. Takýto pohľad sa budúcemu ofenzívnemu stredopoliarovi jedného z nórskych tímov bude naskytovať veľmi často.
Neprehliadnite

Najväčší producent lososa na svete zvýši objem výlovu o 20 percent a zníži náklady

Promočná akcia Ultimate Endless Shrimp bola spustená v júni 2023, pričom hostia si mohli za 20 dolárov vybrať z dvoch jedál z kreviet a jesť neobmedzene. To spôsobilo stratu vo výške 11 miliónov dolárov, vedenie ju označilo za priamy dôvod k bankrotu.

„Chceli sme zvýšiť návštevnosť, ale nevyšlo to,“ priznal finančný riaditeľ Thai Union Group Ludovic Regis Henri Garnier investorom. „Musíme byť oveľa opatrnejší pri tom, aké ponuky a cenové body pre naše akcie volíme.“ Thai Union Group, thajský investor Red Lobster, plánuje do konca roka spoločnosť úplne zanechať.

Hoci bolo v roku 2023 zatvorených mnoho pobočiek, D. Adamolekun uviedol, že jeho cieľom je spoločnosť opäť rozvíjať, aj keď to neznamená otváranie alebo znovuotváranie prevádzok.

„Plánujeme ukončiť zatváranie reštaurácií. Naším cieľom je odteraz rásť. Investície do produktov, infraštruktúry a technológií zaberú čas.“ V súčasnosti má Red Lobster 545 prevádzok. Sústredí sa na zlepšovanie každého z týchto miest – od opravy klimatizačných systémov po výmenu opotrebovaných kobercov a stoličiek.

Ďalšie dôležité správy

Kedy povedať áno rodine a kedy novým investorom
Neprehliadnite

Vitajte vo svete detí boháčov. Niektoré sa vypracovali, iné sa len vezú