Veľký americký server o cestovnom ruchu eTurboNews uvádza, že jednostrannou anexiou polostrova Krym získalo Rusko nielen prístavy, vojenské základne, ale aj populárne kilometrové pláže a dovolenkársku infraštruktúru. Ročne tam v minulosti oddychovalo šesť miliónov ľudí, najmä občanov krajín bývalého Sovietskeho zväzu.

Dve tretiny z nich boli Ukrajinci, ktorí tam však tento rok z rozličných príčin nechodia. Niektorí sú dotknutí, že Ukrajina o krymský polostrov prišla, iným sa nechce komplikovane cestovať na dovolenku cez novú hranicu, obstarávať si cudziu menu a prispôsobovať sa novým pravidlám.

Na nové ruské teritórium sa nehrnú ani Rusi. Mnohí z nich preferujú luxusnejšie destinácie aj v zahraničí a uvedomujú si tiež pomalú komplikovanú pozemnú dopravu v pohraničí a zlý stav pozemných komunikácii, po ktorých sa donedávna presúvali vojská a proruskí ozbrojenci.

V marci tohto roku ruský premiér Dmitrij Medvedev adresoval pološtátnym ruským aerolíniám Aeroflot otázku, či zaradí Krym do letového programu svojej vznikajúcej dcérskej lowcostovej spoločnosti Dobroľot. Po tom, čo ruská vláda oficiálnym uznesením simferopoľské letisko otvorila pre medzinárodné linky, Dobroľot zmenil pôvodné plány a skôr než inde začal tento mesiac lietať z Moskvy do Simferopoľu na Kryme. Štyrikrát denne a všetkými tromi lietadlami, ktoré má.

V prvý deň predaja sa rozchytalo 13 700 leteniek a o niekoľkých dní boli vypredané lety na týždne dopredu. Jednosmerný let, ktorý trvá takmer tri hodiny, stojí v prepočte od 45 eur, čo je podľa ruských médií o 40 percent menej než doterajšie spoje iných dopravcov.

Ruská tlačová agentúra Interfax oznámila, že do konca tohto mesiaca budú do Simferopolu lietať priame linky z tridsiatich troch ruských miest, kým vlani ich bolo iba sedem. Počet letov sa strojnásobí. To však nie je úlohou Dobroľotu, ale iných aerolínií, z regiónov, kde pôsobia. Vrátane Sibíri a naftárskych miest za polárnym kruhom.