„Pre mňa boli cesty prvej triedy vždy prioritou a presadzoval som systémové riešenie, ktoré by zabezpečilo financovanie ich opráv a modernizáciu. Som rád, že najbližšie roky to bude mať môj nástupca jednoduchšie, pretože sa nám podarilo dohodnúť s ministerstvom financií dodatočné zdroje mimo prideleného rozpočtu na zlepšenie stavu ciest prvej triedy, na ktorých sa realizuje približne polovica dopravných výkonov,“ skonštatoval minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

Pozitívom zákazky na program opráv ciest prvej triedy je podľa hovorkyne ušetrenie času na procesy verejného obstarávania na jednotlivé úseky. Cesty by sa tak podľa rezortu dopravy mali opravovať flexibilnejšie a rýchlejšie vo všetkých regiónoch Slovenska.

O najakútnejších úsekoch, na ktoré sa vyčlenia financie z 200-miliónového balíka, bude rozhodovať Slovenská správa ciest (SSC) na základe obhliadky stavu ich vozovky. Následne bude zoznam vybraných úsekov schvaľovať ministerstvo dopravy.

„V prípade, ak súťaž prebehne hladko, už v tomto roku sa plánuje napríklad oprava nasledovných úsekov: I/63 Dolný Štál - Veľký Meder, I/72 Bystrá - Mýto pod Ďumbierom - Jarabá, I/20 Kendice - Haniska, I/65 hranica Banskobystrického samosprávneho kraja a Žilinského samosprávneho kraja, koniec obce Turček,“ priblížila K. Ducká.