Generálny riaditeľ spoločnosti Váhostav-SK Marián Moravčík vysvetlil, že v úvode výstavby musia zrealizovať prekládky inžinierskych sietí. Trasou totiž vedie plyn a vedenie vysokého napätia.

„Plyn môžete prekladať až po zime. To znamená, že teraz budeme čakať. Takisto koniec stavby máme na marec a v marci musia byť hotové asfalty. Prerábame celý harmonogram tak, aby sme o šesť mesiacov skrátili lehotu výstavby. Pretože aj pre nás ako zhotoviteľa je to výhodnejšie,“ vysvetlil M. Moravčík.

„V každom prípade určite tlak verejnosti zabral a urobil svoje. Ak by nebola ochota, asi by ten tlak nebol vypočutý. Som veľmi rada, že bola aj ochota zo strany vlády riešiť túto komunikáciu. Samozrejme aj od občanov, že vyvíjali ten tlak a neustúpili, kým neboli prísľuby, že sa cesta začne stavať,“ dodala primátorka Prešova Andrea Turčanová na margo petície, ktorú vyzbierali ľudia v regióne za riešenie dopravnej situácie.

Na trase 4,3 kilometra dlhej rýchlostnej sa nachádza viac ako 1 100 metrov dlhý tunel Bikoš a tri mosty v celkovej dĺžke takmer 900 metrov. Takmer polovica z celkovej dĺžky úseku tak ide v mimoriadne náročnom teréne.

Projektovaná intenzita po dokončení celého severného obchvatu Prešova je viac ako 16-tisíc automobilov za 24 hodín a vodiči by mali vďaka novej rýchlostnej ceste ušetriť za rok približne 62-tisíc kilometrov. Zhotoviteľom úseku je združenie firiem Váhostav – SK a TuCon, ktoré vyhrali súťaž s najnižšou cenou 142 876 816 eur.