Poklepaním základného kameňa sa v utorok symbolicky začala výstavba prvej etapy rýchlostnej cesty R1 medzi Banskou Bystricou a Slovenskou Ľupčou. Projekt počíta s vyše trojkilometrovou rýchlostnou cestou i preložkou cesty I/66. Práce by mali trvať 960 dní a prinesú i dopravné obmedzenia. Nový úsek R1 má byť prepojený so severným obchvatom Banskej Bystrice a pokračovať bude k priemyselnej časti Slovenskej Ľupče. Výstavbu za približne 87 miliónov eur hradenú zo štátneho rozpočtu bude realizovať združenie spoločností Doprastav a Metrostav DS.

Prvá etapa rýchlostnej cesty medzi Banskou Bystricou a Slovenskou Ľupčou bude dlhá vyše tri kilometre, takmer rovnakú dĺžku bude mať aj preložka cesty prvej triedy. Samotné práce by mali odštartovať koncom apríla preložkami sietí.

Pokračovanie R1 má pomôcť riešiť komplikovanú dopravnú situáciu v Banskej Bystrici, jej súčasťou bude výstavba viacerých mostov aj mimoúrovňovej križovatky. "Tento úsek jednoznačne vyrieši problematické mosty, hlavne most pri Šálkovej, ktorý je v havarijnom stave," skonštatoval minister dopravy Jozef Ráž (nominant Smeru-SD). Dodal tiež, že vláda chce v regióne pokračovať aj výstavbou severo-južného napojenia na diaľnicu D1.

Za mimoriadne dôležitý považuje úsek rýchlostnej cesty medzi Banskou Bystricou a Slovenskou Ľupčou aj vedenie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), jedným z významných prínosov má byť vyriešenie ranných a poobedných zápch na okraji Banskej Bystrice. Výstavba prvej etapy pokračovania R1 má byť dokončená v roku 2026. Práce si vyžiadajú i dopravné obmedzenia, úplné uzavretie cesty však plánované nie je.

Ďalšie dôležité správy

Slávnostné začatie razenia tunela Okruhliak
Neprehliadnite

Začali sa práce na razení tunela Okruhliak, ktorý je súčasťou prešovského obchvatu