Streamovacia služba, ktorá je vlastníctvom spoločnosti Google oznámila, že zavedie reklamu vo svojom videofilme Shorts a tvorcom videí poskytne 45 percent z príjmov z reklamy.
Kris Collins, 26-ročná kaderníčka z Kanady, ktorá vystupuje pod prezývkou Kallmekris a patrí medzi najlepšie zarábajúce influencerky, pochválila YouTube za to, že ponúka rozdelenie príjmov pre Shorts.„Ostatné platformy sa zameriavajú iba na to, aby ľudia získali svojich 15 sekúnd slávy," konštatovala.
Dominantná internetová stránka s videami sa týmto krokom snaží konkurovať aktuálnemu fenoménu - TikToku, aplikácii, ktorá začala ako priestor pre uverejňovanie tanečných videí a časom sa rozrástla na 1 miliardu používateľov mesačne.
YouTube na tento nárast používateľov reagoval ešte koncom roka 2020 krátkymi, minútovými videami, ktoré mesačne prilákajú viac ako 1,5 miliardy divákov. V apríli tohto roka vytvorila spoločnosť fond v hodnote 100 miliónov dolárov, aby nalákala tvorcov na tvorbu týchto krátkych videí v snahe udržať si talenty.
Nový plán rozdelenia príjmov, o ktorom ako prvý informoval denník New York Times, má byť väčším a udržateľnejším lákadlom ako pôvodný fond a niečo, čomu sa TikTok ešte nevyrovnal.
Tržby z reklamy aj naďalej rastú, hoci pomalým tempom
Spoločnosť Google dosiahla v prvom polroku tohto roka tržby z reklamy na YouTube vo výške 14,2 miliardy dolárov, čo predstavuje 9-percentný nárast voči rovnakému obdobiu roka 2021.
Najnovšie štvrťročné tržby z reklamy však odrážajú najpomalší rast od začiatku zverejňovania týchto údajov pred tromi rokmi. Hoci v hre sú globálne ekonomické faktory, finanční analytici tvrdia, že značný vplyv na toto spomalenie môže mať práve aj TikTok.