Predaj prvého elektromobilu čínskeho výrobcu smartfónov Xiaomi je trikrát až päťkrát vyšší, ako sa očakávalo.
Podľa agentúry Reuters to povedal generálny riaditeľ a zakladateľ firmy Lej Ťün pri živom vysielaní na douyin, čo je čínska obdoba sociálnej siete Tiktok.
Xiaomi uviedla svoj automobil, ktorý sa podobá Porsche, na trh koncom minulého mesiaca. Na preplnenom čínskom trhu s elektromobilmi upútala cenou pod 30-tisíc dolárov za základný model, ktorý je tak o štyritisíc dolárov lacnejší ako základný model Tesly Model 3 predávaný v Číne.
Xiaomi očakáva, že na SU7 prerobí, môže si to ale dovoliť. Dodávky z obmedzenej série 5 000 vozidiel nazvanej „Founder's Edition“, vybavenej ďalším príslušenstvom pre prvých kupcov, firma začala 3. apríla.
Presadiť sa na čínskom automobilovom trhu, ktorý je najväčší na svete, je pre nováčikov náročné. V oblasti elektromobilov na ňom zúri cenová vojna a slabne dopyt.
Podľa pozorovateľov má ale Xiaomi na rozdiel od väčšiny začínajúcich výrobcov elektromobilov dostatočné zdroje financovania.
Jej skúsenosti so smartfónmi jej potom dávajú výhodu v oblasti šikovných prístrojových panelov, čo je funkcia, ktorú čínski spotrebitelia oceňujú.