Čínskemu výrobcovi telefónov Xiaomi klesli v prvom štvrťroku tržby medziročne o 18,9 percenta na 59,5 miliardy jüanov (necelých 400 miliónov eur). Dopyt po smartfónoch sa nespamätal ani po skončení protipandemických opatrení, uviedla firma vo svojom stredajšom oznámení.
Tržby boli zhruba v súlade s očakávaním analytikov, ktorí ich odhadovali na 59,43 miliardy jüanov. Čistý zisk stúpol o 13,1 percenta na 2,86 miliardy jüanov.
Čína na konci minulého roka zrušila prísne obmedzenia zavedené proti šíreniu choroby covid-19. Ekonomika sa síce zotavuje, avšak spotrebitelia stále míňajú iba opatrne.
Čínsky trh so smartfónmi sa v tomto období zatiaľ nespamätal. Predaj smartfónov sa v prvom kvartáli znížil o 11 percent, uviedla v apríli analytická spoločnosť Canalys. Samotnej firme Xiaomi predaj od januára do marca klesol o 20 percent.
India, ktorá bývala pre čínskeho výrobcu hlavným trhom, sa ukázala ako menej lukratívna. Celkový odbyt telefónov naprieč všetkými značkami sa v štvrťroku znížil o 20 percent. Podiel Xiaomi na zmenšujúcom sa trhu berú konkurenti, ako je Samsung. Firma v nádeji, že povzbudí dopyt, znížila v Indii aj v Číne ceny niekoľkých modelov.
Spoločnosť Xiaomi tiež investuje do sektora automobilov, aby sa nesústredila iba na smartfóny. Svoje prvé auto sa chystá začať masovo vyrábať v prvej polovici budúceho roka.