Investičná skupina WOOD & Company oznámila úspešné ukončenie procesu akvizície nákupného centra Aupark Bratislava. Týmto krokom sa zavŕšil vyše trojročný proces, ktorý sa začal v roku 2021 vstupom WOOD & Company do vlastníckej štruktúry OC Aupark. Spoločnosť Unibail-Rodamco-Westfield (URW) tak ukončila svoje akcionárske pôsobenie v nákupnom centre a dokončila predaj svojho posledného aktíva na Slovensku, informuje Zuzana Kopanicová, marketing manager WOOD & Company.
Transakcia, ktorá bola v čase svojho oznámenia v roku 2021 označená za najväčšiu single -asset realitnú akvizíciu na Slovensku v celkovej hodnote 450 miliónov eur, bola realizovaná presne podľa plánu. WOOD & Company sa v týchto dňoch spolu so svojím joint venture partnerom Tatra Asset Management (TAM) stali jedinými akcionármi Auparku Bratislava, pričom WOOD & Company drží majoritný podiel.
„Úspešné zavŕšenie akvizície Auparku Bratislava je významným míľnikom pre WOOD & Company a potvrdzuje našu schopnosť plniť strategické záväzky voči našim obchodným partnerom ako aj investorom," uviedol Martin Šmigura, Local partner WOOD & Company. „Aupark je kľúčovým aktívom v našom produktovom portfóliu a jeho akvizícia podčiarkuje našu silnú pozíciu na stredoeurópskom realitnom trhu," dodáva.
Investori mali možnosť získať podiel na ikonickom nákupnom centre formou AUP Bratislava Podfondu a to prostredníctvom priameho úpisu akcií, ešte pred dovŕšením poslednej tretej tranže.
Kontinuita v manažmente Auparku Bratislava
Napriek zmene vo vlastníckej štruktúre zostáva URW property manažérom OC Aupark, čo zabezpečí kontinuitu v prevádzke a manažmente centra.
Pre zákazníkov a nájomcov Auparku sa týmto krokom nič nemení a centrum bude pokračovať vo svojej prevádzke ako doteraz. WOOD & Company však plánuje priniesť nové impulzy a vylepšenia, ktoré ešte viac posilnia pozíciu tohto obchodného centra na trhu.
„Naším cieľom je udržať Aupark ako lídra na trhu prémiových nákupných centier. Plánujeme investovať nielen do rozšírenia ponuky služieb ale aj zlepšovať zážitok návštevníkov a skvalitňovať ponúkané služby," tvrdí Martin Šmigura.
Zaujímavé výnosy a stabilný rast: Aupark Bratislava v číslach
Aupark Bratislava naďalej potvrdzuje svoju pozíciu prémiového nákupného centra. Od založenia realitného fondu AUP Bratislava podfond v roku 2021 priniesol investorom výnos 27,86 percent v eurovej triede, pričom za posledných 12 mesiacov dosiahol zhodnotenie 7,64 percent (dáta k 30.6.2024).
Stabilná výkonnosť Auparku sa odráža aj v jeho vysokej obsadenosti, ktorá sa dlhodobo drží približne na úrovni 98 percent. S 231 prenajímateľnými jednotkami a strategickou lokalitou na pravom brehu Dunaja, priťahuje toto unikátne centrum ročne milióny návštevníkov. Ich kúpna sila je pritom o 42 percent vyššia v porovnaní so slovenským priemerom.
„Výkonnosť fondu plne potvrdzuje správnosť nášho rozhodnutia investovať do tohto prémiového obchodného centra. Je to naše jediné aktívum tohto druhu v slovenskom portfóliu a jeho výnosy presahujú naše pôvodné očakávania. Investujeme do toho, čomu veríme. Aupark je jasným dôkazom, že dobre manažované obchodné centrá v zaujímavých lokalitách ako aj s dobre zvolenou stratégiou, sú atraktívnou investičnou príležitosťou,” tvrdí Šmigura.
Budúcnosť v zelenom šate
V rámci ďalšieho rozvoja Auparku aktuálne prebieha významné rozšírenie centra o ďalších 6-tisíc metrov štvorcových. Jeho predstavenie verejnosti prebehne už čoskoro počas jesene 2024. Táto extenzia prinesie nielen nové obchodné priestory, ale aj inovatívne riešenia pre návštevníkov.
Obchodné centrum uvedie niekoľko prémiových značiek, ktoré budú mať v Auparku svoju prvú prevádzku na Slovensku, vrátane rozšírenia existujúcich obľúbených obchodov ako Bershka či Pull & Bear. Väčšie priestory a najnovší koncept predstaví značka Zara, ktorá práve v Auparku ponúkne nakupujúcim svoju vlajkovú predajňu pre slovenský trh.
Kľúčovým prvkom rozšírenia je inštalácia jednej z najväčších zelených fasád na Slovensku, ktorá pokryje plochu približne 600 m2 s takmer 40 000 rastlinami. Zelená stena nie je len estetickým prvkom, ale prináša aj významné environmentálne benefity. Bude prirodzene ochladzovať budovu, znižovať uhlíkovú stopu centra, zlepšovať kvalitu ovzdušia a prispievať k biodiverzite v mestskom prostredí.
Tieto iniciatívy sú súčasťou širšej stratégie udržateľnosti WOOD & Company. OC Aupark je od roku 2014 držiteľom certifikátu BREEAM In-Use na úrovni 2x Excellent, čo potvrdzuje jeho vedúcu pozíciu v oblasti ekologickej prevádzky komerčných nehnuteľností.
„Sme presvedčení, že Aupark má pred sebou skvelú budúcnosť. S našimi partnermi z TAM sa tešíme na ďalšiu spoluprácu pri rozvoji tohto výnimočného miesta," dodal Martin Šmigura.