Talianska spoločnosť Salini Impregilo S.p.A. a slovenská akciovka Dúha z Prešova majú diaľnicu postaviť do konca roka 2019 za takmer 410 miliónov eur (bez DPH).

„Vybraný zhotoviteľ sa k tomu zaviazal tým, že dal ponuku a podpísal zmluvu. Talianska spoločnosť je pre nás garantom toho, že aj takúto náročnú stavbu zvládne,“ povedal generálny riaditeľ NDS Milan Gajdoš. „Na danom úseku už boli realizované niektoré práce, ktoré sa týkajú portálov tunela alebo prístupových ciest. O to ľahšie je v rámci projektovania dospieť k tomu, aby sa niektoré objekty začali stavať v krátkom čase,“ predpokladá šéf NDS.

Talianska firma Salini Impregilo postavila niekoľko tunelov doma aj v zahraničí, napríklad v Poľsku. „Je to renomovaná spoločnosť, ktorá má skúsenosti aj s výstavbou diaľničných úsekov v zahraničí,“ priblížil M. Gajdoš.

Ak by nepostačovali stavebné kapacity na Slovensku, konzorcium ich môže doviezť zo zahraničia. „Nie je vylúčené, že na Slovensko sa dostanú aj kapacity z Česka, prípadne z Poľska. Technológie, ktoré sú potrebné na výstavbu takéhoto úseku, vrátane tunela Višňové, sú k dispozícii aj v okolitých štátoch,“ dodal Gajdoš s tým, že to závisí od ekonomických podmienok a rozhodnutia zhotoviteľa. Pre NDS podľa neho nie je podstatné, odkiaľ budú stavebné kapacity.

Žilinský úsek D3 postaví združenie stavebných firiem Eurovia SK Košice ako líder, Hochtief CZ Praha a Stavby mostov Slovakia (SMS) Banská Bystrica. Obchvat majú vybudovať do júla 2017 za zmluvnú cenu 254,9 miliónov eur (bez DPH).

Pred dokončením je tender na stavbu úseku rýchlostnej cesty R2 Zvolen-východ – Pstruša v dĺžke 7,85 km. „NDS je pripravená podpísať zmluvu, ale zo strany víťazného uchádzača musia byť doručené a predložené na podpis zmluvy a dokumenty. Tie zatiaľ nemáme,“ uviedol M. Gajdoš. Čím skôr sa tak podľa neho stane, tým lepšie.