Do elektronického dotazníkového prieskumu o „vysnívanom džobe“ sa zapojilo vyše 450 vysokoškolských študentov, väčšinou ekonomicky zameraných smerov. Mohli si vybrať z viac ako siedmich desiatok firiem, ktoré patria k špičke vo svojich sektoroch a zároveň nie je možné pochybovať o ich etickom podnikaní, alebo uviesť inú vlastnú „firemnú ikonu“.

V hlasovaní sa nestratili slovenské firmy. Okrem Esetu, ktorý patrí ku globálnym hráčom, sa do prvej pätnástky obľúbencov medzi študentmi dostali ďalšie dve domáce mená – cestovka Bubo a knižný portál Martinus.sk.

Poslucháči VŠ mohli okrem jedného najžiadanejšieho zamestnávateľa uviesť tiež neobmedzený počet spoločností do užšieho zoznamu zvažovaných firiem, na takzvaný short list. Aj v ňom kraľoval Google, na ktorý myslelo 57 percent respondentov. Nasledoval ho Eset (45 percent) a tretí bol Martinus.sk (44 percent).

Šéfovia firiem, ktoré sa umiestnili na popredných miestach rebríčka, si prídu so študentmi podebatovať na pôdu Fakulty manažmentu Univerzity Komenského v Bratislave. Šancu stretnúť sa s nimi na interaktívnych workshopoch im v novembri ponúkne tretí ročník podujatia „Night Chances“, ktoré organizuje Manageria.

Líderstvo Googlu v ankete veľmi neprekvapuje. Firma, ktorá vyvinula najpoužívanejší internetový vyhľadávač, často boduje v rôznych rebríčkoch atraktívnosti zamestnávateľov. Inak tomu nebolo ani v ankete, ktorej výsledky začiatkom roka prezentoval pracovný portál Profesia.sk. Google z nej vyšiel víťazne so ziskom 12,5 percenta hlasov pred druhou v poradí J&T Bankou (7,1 percenta).

Najžiadanejší zamestnávatelia
(odpovede respondentov, údaje v %)
Poradie Firma Vysnívaný džob Short list
1. Google 10.5 57
2. Eset 6.5 45
3. Tatra banka 6.5 43
4. Ernst&Young 4 41
5. Volkswagen 4 38
6. Accenture 3.5 32
7. Dell 3 34
8. Adidas 3 32
9. VÚB 3 28
10. KPMG 2.5 24
11. Bubo 2.5 22
12. PwC 2.5 21
13. Deloitte 2 18
14. McKinsey 2 18
15. Martinus.sk 1.5 44
PRAMEŇ: Manageria