Do elektronického dotazníkového prieskumu o „vysnívanom džobe“ sa zapojilo vyše 450 vysokoškolských študentov, väčšinou ekonomicky zameraných smerov. Mohli si vybrať z viac ako siedmich desiatok firiem, ktoré patria k špičke vo svojich sektoroch a zároveň nie je možné pochybovať o ich etickom podnikaní, alebo uviesť inú vlastnú „firemnú ikonu“.
V hlasovaní sa nestratili slovenské firmy. Okrem Esetu, ktorý patrí ku globálnym hráčom, sa do prvej pätnástky obľúbencov medzi študentmi dostali ďalšie dve domáce mená – cestovka Bubo a knižný portál Martinus.sk.
Poslucháči VŠ mohli okrem jedného najžiadanejšieho zamestnávateľa uviesť tiež neobmedzený počet spoločností do užšieho zoznamu zvažovaných firiem, na takzvaný short list. Aj v ňom kraľoval Google, na ktorý myslelo 57 percent respondentov. Nasledoval ho Eset (45 percent) a tretí bol Martinus.sk (44 percent).
Šéfovia firiem, ktoré sa umiestnili na popredných miestach rebríčka, si prídu so študentmi podebatovať na pôdu Fakulty manažmentu Univerzity Komenského v Bratislave. Šancu stretnúť sa s nimi na interaktívnych workshopoch im v novembri ponúkne tretí ročník podujatia „Night Chances“, ktoré organizuje Manageria.
Líderstvo Googlu v ankete veľmi neprekvapuje. Firma, ktorá vyvinula najpoužívanejší internetový vyhľadávač, často boduje v rôznych rebríčkoch atraktívnosti zamestnávateľov. Inak tomu nebolo ani v ankete, ktorej výsledky začiatkom roka prezentoval pracovný portál Profesia.sk. Google z nej vyšiel víťazne so ziskom 12,5 percenta hlasov pred druhou v poradí J&T Bankou (7,1 percenta).
Najžiadanejší zamestnávatelia | |||
(odpovede respondentov, údaje v %) | |||
Poradie | Firma | Vysnívaný džob | Short list |
1. | 10.5 | 57 | |
2. | Eset | 6.5 | 45 |
3. | Tatra banka | 6.5 | 43 |
4. | Ernst&Young | 4 | 41 |
5. | Volkswagen | 4 | 38 |
6. | Accenture | 3.5 | 32 |
7. | Dell | 3 | 34 |
8. | Adidas | 3 | 32 |
9. | VÚB | 3 | 28 |
10. | KPMG | 2.5 | 24 |
11. | Bubo | 2.5 | 22 |
12. | PwC | 2.5 | 21 |
13. | Deloitte | 2 | 18 |
14. | McKinsey | 2 | 18 |
15. | Martinus.sk | 1.5 | 44 |
PRAMEŇ: Manageria |