Slováci sa vo svojich domácnostiach cítia horšie ako pred rokom, zvlášť tí, ktorí bývajú sami, a 53 percent sa obáva finančnej situácie vo svojej domácnosti. Vyplýva to z prieskumu o živote v domácnosti pre spoločnosť Ikea, ktorý uskutočnil analytický inštitút YouGov na vzorke 1 006 respondentov vo veku nad 18 rokov.

Podľa prieskumu si zároveň 23 percent ľudí na Slovensku myslí, že ich domácnosť odzrkadľuje ich osobnosť, zvyšní respondenti by privítali renováciu domácnosti. Vďaka svojmu domovu sa psychicky cíti dobre 51 percent Slovákov.

Ak má domácnosť odzrkadľovať osobnosť človeka, 46 percent Slovákov považuje za dôležité veci, ktoré si kúpia, pre 43 percent je podstatný priestor na záľuby a potreby a 41 percent respondentov sa vyjadrilo, že je pre nich významné, akí ľudia s nimi bývajú.

Za najdôležitejšie emocionálne potreby v domácnosti považujú Slováci pohodlie, bezpečie a súkromie. Za najmenej dôležité označili pocit príslušnosti, úspech a vlastníctvo. Domov napĺňa podľa prieskumu emocionálne potreby tým, ktorí bývajú s dieťaťom alebo partnerom či partnerkou.

Ďalšie dôležité správy

Supermarket,Aisle,With,Empty,Red,Shopping,Cart.
Neprehliadnite

Spotreba bude hlavným zdrojom rastu slovenskej ekonomiky, otázne sú úspory domácností