Výrobný proces lietadiel Boeing 737 MAX neprešiel auditom amerického Federálneho úradu pre letectvo. Z celkovo 89 testov bolo neúspešných 33.

Boeing je po januárovej nehode stroja 737 MAX pod drobnohľadom úradov. Firma s úradmi spolupracuje, k poslednému auditu sa zatiaľ nevyjadrila.

Pri januárovej nehode lietadla spoločnosti Alaska Airlines sa za letu odtrhol panel, ktorý v trupe zaslepuje otvor pre ďalší núdzový východ. Na paneli chýbali kľúčové štyri skrutky, vyplýva z predbežnej správy Národného úradu pre bezpečnosť v doprave.

Regulačné orgány po incidente z 5. januára výrobu Boeingu obmedzili.

Dodávateľ Spirit AeroSystems, ktorý vyrába trup lietadla MAX, prešiel šiestimi z 13 testov. Ďalšia kontrola sa zamerala na takzvanú záslepku, pri ktorej úrad zistil päť problémov pri inštalácii tohto dielu.

Úrad vyjadril obavy ohľadom technikov, ktorí záslepku do trupu montujú. Uviedol, že spoločnosť neurčila vedomosti potrebné na zabezpečenie tohto procesu. Úrad odhalil nedostatky aj pri dverách nákladového priestoru a inštalácii okien pilotnej kabíny.

Michael Whitaker z úradu uviedol, že spolu s Boeingom chcú v najbližších 30 dňoch definovať kľúčové body, ktoré musí výrobca splniť, aby mohol zvýšiť tempo výroby lietadiel MAX.

Ďalšie dôležité správy

Záber na lietadlo Boeing 737 MAX 9 N960AK Alaska Airlines na dráhe.
Neprehliadnite

Úrad pre letectvo odhalil nedodržanie požiadaviek na kontrolu kvality výroby lietadiel 737 MAX