V Španielsku začne vo štvrtok platiť nový etický kódex, ktorý má výrobcov hračiek pre deti odradiť od toho, aby vo svojich reklamných kampaniach používali rodové stereotypy, ako je napríklad zobrazovanie dievčat s bábikami a chlapcov s figúrkami akčných hrdinov.

Španielska vláda v stredu uviedla, že nový „samoregulačný kódex“ nabáda firmy, aby používali len takú reklamu, ktorá vytvára obraz pluralizmu a rovnosti bez stereotypov.

„Charakterizovanie dievčat rodovými stereotypmi bude zakázané. Vyhneme sa výlučnému spájaniu dievčat s hračkami súvisiacimi so starostlivosťou o domácnosť a deti či kozmetikou, ako aj spájaniu chlapcov s akčnými, športovými čo technickými hračkami,“ konštatuje vláda vo vyhlásení.

Výrobcovia hračiek po novom tiež nebudú používať ružovú farbu na označenie hračiek pre dievčatá a modrú na hračkách pre chlapcov, dodáva AP a pripomína, že podobné nariadenia už platia aj v iných európskych krajinách.

Nový kódex aktualizuje predchádzajúci z roku 2005. Týka sa reklamy zameranej na deti do 15 rokov, pričom dôraz kladie na vekovú kategóriu do siedmich rokov.

Ďalšie dôležité správy

Hračkárstvo Dráčik
Neprehliadnite

Dráčik čelí bojkotu slovenských zákazníkov. Toto hračkárstvu biznisovo uškodí, tvrdí odborník