Údaj o investíciách do elektromobilov, ktorý doteraz nebol publikovaný, je oproti poslednému výpočtu zverejnenému len pred rokom vyšší o viac ako dvojnásobok.

V roku 2030 majú v pláne výrobcovia automobilov vyprodukovať 54 miliónov batériových elektrických vozidiel, čo podľa analýzy tvorí viac ako 50 percent celkovej výroby vozidiel. Údaje spoločnosti Benchmark Mineral Intelligence hovoria, že výrobcovia automobilov a ich partneri chcú v oblasti výroby batérií do roku 2030 inštalovať 5,8 terawatthodín výrobnej kapacity batérií, aby podporili bezprecedentný počet elektrických vozidiel.

Na čele vedie spoločnosť Tesla, ktorej generálny riaditeľ Elon Musk načrtol odvážny plán vyrobiť 20 miliónov elektrických vozidiel do roku 2030, na čo budú podľa odhadov potrebné 3 terawatthodiny batérií. Tesla momentálne pracuje na menšej platforme vozidiel, ktorá má stáť o polovicu menej ako Model 3 a Model Y, uviedol Elon Musk koncom októbra.

Z analýzy finančných informácií spoločnosti Tesla ako aj prognóz globálneho dopytu po elektrických vozidlách, výrobe batérií a batériových minerálov, ktorú uskutočnila agentúra Reuters vyplýva, že plán výdavkov na výrobu spoločnosti Tesla bude stáť stovky miliárd dolárov.

Nemecká automobilová spoločnosť Volkswagen síce zaostáva za spoločnosťou Tesla, no taktiež má ambiciózne plány do konca desaťročia. Volkswagen mieni vynaložiť viac ako 100 miliárd dolárov na vybudovanie svojho globálneho portfólia elektrických vozidiel, stavbu nových veľkých závodov na výrobu batérií v Európe a Severnej Amerike a chce zabezpečiť dodávky kľúčových surovín.

Japonská spoločnosť Toyota investuje 70 miliárd dolárov na elektrifikáciu vozidiel a výrobu väčšieho množstva batérií. Má v úmysle v roku 2030 predať najmenej 3,5 milióna 30 rôznych batériových elektrických modelov (BEV) a očakáva, že v tomto období prejde celý modelový rad Lexus na batériový elektrický pohon.

Spoločnosť Ford naďalej zvyšuje úroveň výdavkov na nové elektrické vozidlá. V súčasnosti sa jej investície pohybujú vo výške 50 miliárd dolárov a najmenej 240 gigawatthodín batériovej kapacity, keďže jej cieľom je vyrobiť v roku 2030 približne 3 milióny vozidiel BEV, čo je polovica celkového objemu výroby.

Spoločnosť Mercedes-Benz vyčlenila so svojimi partnermi na vývoj a výrobu elektrických vozidiel najmenej 47 miliárd dolárov, z toho takmer dve tretiny majú slúžiť na zvýšenie globálnej kapacity batérií na viac ako 200 gigawatthodín.

BMW, Stellantis a General Motors plánujú vynaložiť na elektrické vozidlá a batérie najmenej 35 miliárd dolárov, pričom Stellantis predstavil najpodnikavejší program v oblasti batérií: Do roku 2030 plánuje spolu s partnermi vytvoriť kapacitu 400 gigawatthodín vrátane štyroch závodov v Severnej Amerike.