Najväčší výrobca luxusných módnych tovarov na svete, francúzska skupina LVMH, vykázal v treťom štvrťroku 2024 pokles tržieb. Zasiahlo ho zníženie dopytu v Číne.
Takzvané organické tržby LVMH, očistené od vplyvu menových kurzov, akvizícií a predajov, sa za tri mesiace do konca septembra 2024 znížili medziročne o tri percentá na 19,08 miliardy eur.
Analytici pritom očakávali, že skupina, do ktorej patria značky ako Louis Vuitton, Moët Hennessy, Bulgari, Givenchy či Dior, zaznamená v treťom štvrťroku rast organických tržieb o dve percentá.
Organický predaj v Ázii, v regióne, ktorý zahŕňa Čínu, klesol v treťom štvrťroku o 16 percent. Aj predaj v Japonsku sa spomalil viac, ako sa očakávalo, keďže silnejší jen zasiahol výdavky čínskych spotrebiteľov, ktorí tam vycestovali na nákupy luxusných vecí. Sklamala aj výkonnosť v USA a Európe, pričom tržby v USA stagnovali a v Európe vzrástli len o dve percentá.
Značnú časť predaja LVMH v Európe a Japonsku poháňajú čínski turisti, čo poukazuje na rozsiahly vplyv, ktorý má oslabenie dopytu čínskych zákazníkov na najväčšiu svetovú luxusnú značku.
Divízia módy a koženého tovaru, do ktorej patria značky ako Louis Vuitton a Dior, vykázala v sledovanom období pokles tržieb o päť percent. Bol to ich prvý pokles od roku 2020. A výrazne horší výsledok než rast o štyri percentá, ktorý predpovedali analytici. Móda a kožený tovar tvoria takmer polovicu tržieb LVMH.
Vlaňajší rast výdavkov v Číne po pandémii stratil dynamiku a kríza na čínskom realitnom trhu zasiahla dôveru kupujúcich.
Tržby divízie vína a liehovín pokračovali v treťom štvrťroku v poklese, pričom sa medziročne znížili o sedem percent (po poklese o 12 percent v prvom štvrťroku a o päť percent v druhom štvrťroku).