Dánsky výrobca stavebníc LEGO za minulý rok zvýšil tržby skoro o dve percentá na 65,91 miliardy dánskych korún (8,8 miliardy eur), napriek poklesu predaja v Číne.

Čistý zisk o päť percent klesol a predstavoval 13,11 miliardy korún. Firma zároveň uviedla, že situácia na trhu s hračkami je teraz najslabšia za posledných 15 rokov.

Globálny trh s hračkami za minulý rok zaznamenal pokles o sedem percent. Tržby z predaja tovaru spotrebiteľom dánsky podnik zvýšil o štyri percentá, čo je dané silným rastom v Spojených štátoch a v krajinách strednej a východnej Európy.

Generálny riaditeľ Niels Christiansen očakáva, že firma by mohla aj naďalej prekonávať globálny trh. Tento rok počíta s jednociferným rastom tržieb, aj keď prognóza v odvetví zostáva utlmená.

Firma v posledných troch až štyroch rokoch výrazne investovala do rozširovania výrobnej kapacity a do nových predajní. V minulom roku otvorila 147 nových obchodov, čím celkový počet obchodov po celom svete presiahol 1 000.

Viac ako polovicu z toho podnik otvoril v Číne, kde tak počet obchodov prekročil 500.

Pre útlm na trhu však tržby z predaja stavebníc Lego v Číne vlani klesli. Príčina spočíva v makroekonomických faktoroch. Lego bude napriek tomu v Číne naďalej investovať a otvárať nové obchody po celej krajine.

Ďalšie dôležité správy

Lego.
Neprehliadnite

Pre online predaj hračiek ja charakteristická sezónnosť, fenoménom je stavebnica Lego