Nemecký výrobca spotrebného tovaru Henkel oznámil za prvý štvrťrok predbežný rast tržieb a zlepšil výhľad v tejto oblasti, ako aj v oblasti zisku na celý rok. Podľa predbežných údajov zaznamenala spoločnosť v prvom štvrťroku tohto roka tržby na úrovni približne 5,3 miliardy eur. To znamená rast na organickej báze zhruba o tri percentá.

Darilo sa najmä spotrebiteľskej divízii Consumer Brands, kde tržby dosiahli 2,6 miliardy eur a organický rast predstavoval 5,2 percenta. Zvýšili sa však aj tržby v divízii Adhesive Technologies. Dosiahli zhruba 2,7 miliardy eur a rast na organickej báze predstavoval 1,3 percenta. Podrobnejšie údaje o vývoji tržieb za 1. kvartál zverejní Henkel 8. mája.

Spoločnosť zároveň zlepšila odhad vývoja tržieb a upraveného zisku na akciu na celý rok. V marci očakávala, že rast tohto zisku na akciu za rok 2024 sa bude pohybovať v rozmedzí od piatich do 20 percent. Teraz odhaduje, že rast dosiahne 15 až 25 percent.

Čo sa týka rastu tržieb na organickej báze, firma najnovšie predpokladá, že za rok 2024 dosiahne 2,5 až 4,5 percenta. V predchádzajúcej prognóze z marca počítala s ich rastom o štyri až päť percent.

Ďalšie dôležité správy

Unilever.
Neprehliadnite

Unilever v rámci znižovania nákladov zruší 7 500 pracovných miest na celom svete