Francúzsko-taliansky výrobca luxusných okuliarov EssilorLuxottica zaznamenal v prvom štvrťroku rast tržieb takmer o desatinu. Výsledky spoločnosti podporil najmä rastúci dopyt v Číne po tom, ako tamojšia vláda koncom minulého roka zrušila prísne protipandemické opatrenia. Informovala o tom agentúra Reuters.

Vlastník značiek okuliarov Ray-Ban a Oakley koncom týždňa uviedol, že za prvé tri mesiace roka vzrástli jeho tržby po očistení o vplyv výmenných kurzov o 8,6 percenta na 6,15 miliardy eur. Spoločnosť podporil najmä región Ázie a Tichomoria, kde sa tržby zvýšili o 12 percent. V rámci tohto regiónu výsledky potiahla Čína, keď sa v závere minulého roka začali zákazníci vracať do obchodov a vo väčšej miere míňať aj na luxusnejší tovar.

Finančný riaditeľ spoločnosti Stefano Grassi poukázal práve na Čínu ako na región, ktorý bude výrazne ovplyvňovať výsledky firmy v roku 2023. „Tento rok bude Čína dôležitou súčasťou nášho rastového profilu,“ povedal.

Z opätovného otvorenia čínskeho trhu ťažili na začiatku roka aj ďalší producenti luxusného tovaru, napriek tomu, že svetové trhy zaznamenali v poslednom období nemalé výkyvy, a navyše sa zvýšili ceny. Najväčší producent luxusného tovaru na svete LVMH zvýšil tržby na organickej báze o 17 percent a módny dom Hermés o 23 percent.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotka
Neprehliadnite

LVMH odchádza z Hongkongu. Čínski zákazníci nakupujú luxusný tovar čoraz častejšie z domu