Švédsky výrobca domácich spotrebičov Electrolux vykázal za prvý štvrťrok prevádzkovú aj čistú stratu v dôsledku slabého dopytu. Druhý najväčší výrobca spotrebičov na svete oznámil, že jeho prevádzková strata sa za tri mesiace do konca marca prehĺbila na 720 miliónov švédskych korún (61,51 milióna eur) z 256 miliónov korún v rovnakom období predchádzajúceho roka. Analytici však očakávali ešte horší výsledok, a to stratu 761 miliónov švédskych korún.
Čistá strata Electroluxu v prvom štvrťroku vzrástla na 1,23 miliardy korún alebo 4,53 koruny na akciu z 588 miliónov korún alebo 2,16 koruny na akciu v predchádzajúcom roku. Tržby spoločnosti v sledovanom období klesli na 31,08 miliardy švédskych korún z vlaňajších 32,73 miliardy korún. Organický predaj klesol o 3,7 percenta v dôsledku negatívneho vývoja cien a nižších objemov.
Švédska skupina, ktorej väčšina produktov patrí do prémiového segmentu, sa snaží konkurovať rivalom ako je čínska Midea, nižšími cenami, pretože domácnosti pre vysokú infláciu a nedostatok peňazí hľadajú lacnejšie alternatívy.