Spoločnosť InoBat úspešne otestovala svoju novú 31-ampérhodinovú batériu vhodnú pre sektor vysokovýkonných dopravných prostriedkov.
Informoval o tom InoBat. Navrhnutý dizajn článku umožní podľa spoločnosti výrazne skrátiť čas nabíjania (z 10 na 80 percent už za 15 minút) a ponúka maximálny výkon po dlhší čas.
Tam, kde hmotnosť rozhoduje
Gravimetrická hustota energie tejto batérie je na úrovni 328 watthodiny za kilogram pri počiatočnom testovaní, čím dokáže dosiahnuť veľmi rýchle nabíjanie s dobrou tepelnou stabilitou. Batéria je ideálna práve pre segmenty, v ktorých je nízka hmotnosť rozhodujúcim konštrukčným faktorom. Očakáva sa, že produkcia týchto batériových článkov od InoBat dosiahne úroveň 340 watthodiny za kilogram.
„Výsledky testov potvrdzujú vysokú kvalitu našich batérií a demonštrujú významný pokrok pre zákazníkov na trhu vysokovýkonnej mobility. A to práve vďaka vysokej úrovni hustoty energie a energetickej kapacity," povedal Marián Boček, riaditeľ InoBat.
Spoločnosť má podľa neho jasne určený plán výskumu a vývoja budúcich generácií svojich batérií. „Články momentálne posielame na priame testovanie zákazníkom, s ktorými prebiehajú aj technické a komerčné diskusie. Po validácii baterkových článkov očakávame uzatvorenie záväzných zmlúv o vývoji a výrobe," doplnil.
Tuzemská výroba batérií
„Keďže Slovensko je lídrom v automobilovom priemysle, je dôležité, aby sme mali výrobcu batérií priamo na Slovensku. InoBat realizuje zároveň aj výskum a vývoj nových batériových systémov, čo môže zlepšiť transfer technológií z výskumu do praxe a zlepšiť praktické zručnosti absolventov tak, aby reflektovali potreby trhu s príchodom elektrifikácie," doplnila Andrea Fedorková Straková, predsedníčka Slovenskej batériovej aliancie.
Je podľa nej potrebná aj systematická a cielená podpora zo strany štátu, a to nielen na fyzické osoby, ale aj na firmy a podporu spolupráce univerzít, výskumných pracovísk a priemyslu tak, aby Slovensko bolo pripravené v budúcnosti na nové výzvy, ktoré elektromobilita prináša.
Výskumná činnosť novej batérie je spolufinancovaná v rámci projektu európskeho záujmu - IPCEI EuBatIn. Ten spája 12 členských štátov a viac ako 40 spoločností.
InoBat sa špecializuje na výskum, vývoj, výrobu, recykláciu a konečnú likvidáciu inovatívnych elektrických batérií. Svoje výskumno-vývojové centrum a pilotnú linku buduje vo Voderadoch, na Slovensku.