Spoločnosť Orange Slovensko, a. s, evidovala v prvom polroku tohto roku celkové výnosy 286 mil. eur, čo je medziročne viac o 5,9 percenta. Väčšinu z nich predstavovali výnosy zo služieb, ktoré vzrástli o 6,3 percenta na 226 mil. eur. Ako v stredu informovala firma, výnosy zo zariadení zvýšila o 4,6 percenta na 60 mil. eur.
„Kľúčovým momentom posledného obdobia bola reorganizácia nášho portfólia paušálov, do ktorého sme významne pridali dáta a zároveň ho sprehľadnili a zjednodušili. Zákazníkom totiž chceme výber paušálov maximálne uľahčiť,“ uviedol generálny riaditeľ Orangeu Mariusz Gatza.
Počet aktívnych zákazníkov v rámci mobilných služieb medziročne klesol o 3,3 percenta na 2,4 milióna. Z toho viac než 1,8 milióna tvorili zákazníci mobilných fakturovaných služieb. Pre mobilné hlasové služby Orangeu sa v prvom polroku rozhodlo viac než 25 600 nových zákazníkov, ktorí si preniesli svoje číslo od konkurenčných operátorov. Počet zákazníkov, ktorí sa v rovnakom období rozhodli uprednostniť služby iných operátorov, mierne prekročil 30-tisíc.
Orange evidoval k 30. júnu 323-tisíc zákazníkov pevného internetu, čo predstavuje dvojpercentný medziročný nárast. Naďalej rástol aj segment TV služieb. Ten sa v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka zvýšil o dve percentá a dosiahol 191-tisíc prístupov. Popri náraste počtu zákazníkov fixných služieb zaznamenal Orange aj nárast počtu zákazníkov využívajúcich konvergentné služby, teda mobilné a fixné služby v jednom balíku. Ich počet ku koncu júna medziročne stúpol o 6,7 percenta a prekročil 182-tisíc.
Spoločnosť Orange Slovensko bola do Obchodného registra SR zapísaná v roku 1996. Najprv na slovenskom trhu pôsobila pod názvom Slovtel, neskôr to bol Globtel. Ide o mobilného operátora, ktorého majoritným vlastníkom je v súčasnosti skupina Orange.