Výdavky do digitálnej reklamy na Slovensku vzrástli v prvom polroku 2024 o 12 percent. Združenie IAB Slovakia oznámilo, že výdavky do internetovej reklamy na Slovensku dosiahli v prvom polroku 2024 úroveň 104 miliónov eur, čo predstavuje medziročný rast o 12 percent. Podľa Daši Karpelovej, výkonnej riaditeľky IAB Slovakia, slovenský trh dosiahol v prvom polroku rast nad očakávania.
„Podľa predikcií IAB Europe sa celkovo za európsky reklamný digitálny trh očakáva rast na úrovni 8,1 percenta. Keď vezmeme do úvahy, že druhý polrok vzhľadom na vianočné kampane býva silnejší, pravdepodobne sa na slovenskom trhu dočkáme naozaj výrazného rastu pre rok 2024,“ uviedla Dáša Karpelová. Výdavky do programatickej reklamy zaznamenali zvýšený dopyt, čo ovplyvnilo aj jednotkovú cenu. Výdavky do digitálnej audio reklamy vzrástli o 59 percent, avšak stále dosahujú len objem na úrovni 1,4 milióna eur. „Verím, že začiatok monitorovania podcastov na pôde IAB Slovakia prinesie väčšiu transparentnosť v rámci neustále sa rozvíjajúceho slovenského podcasterského trhu,“ doplnila Data Strategy Director Digiline Zuzana Čubrík.
Riadková inzercia dosiahla medziročný rast 24 percent, čo je vyššie o 11 percentuálnych bodov oproti predchádzajúcemu obdobiu. Tento rast podporuje trh pracovných ponúk, auto-moto segment a realitný trh. Natívna reklama tiež zaznamenala významné stúpanie o 18 percent, najmä vďaka rastu mediálneho priestoru a návštevnosti médií zameraných na natívne spolupráce. Najväčší podiel na celkových výdavkoch má display vrátane video reklamy (54 percent) a vyhľadávanie. Podiel video reklamy na celkovom display je na úrovni 35 percent, pričom programatická reklama dosiahla rast desať percent. Združenie IAB Slovakia odhaduje, že pozitívne trendy budú pokračovať aj v druhej polovici roka 2024.