Dovolenka v zahraničí je skvelou príležitosťou, ako objaviť nové chute a kulinárske zážitky. Výber reštaurácie môže byť neraz náročný, a to najmä, ak nepoznáte miestnu kuchyňu alebo jazyk. Týchto zopár praktických tipov vám pomôže vyhnúť sa sklamaniu zo zlého jedla:
Použite nos
Ak v reštaurácii necítite žiadnu vôňu, je to zlé znamenie. Dobrý steakhouse by mal voňať po hovädzom mäse, talianska reštaurácia po cesnaku. Pozor aj na zápach bielidla či čistiacich prostriedkov.
Nastražte uši
Hlasná hudba často signalizuje, že reštaurácii nezáleží na pohodlí hostí ani personálu. Majitelia takýchto podnikov, až na pár výnimiek, nekladú dôraz ani na kvalitu jedla, varoval kritik Tom Sietsema.
Dajte na prvý dojem
Ak je personál nevrlý už pri telefonickej rezervácii stola, neočakávajte príjemnú obsluhu ani na mieste. Staré akcie na webovej stránke či jedálny lístok bez cien takisto neveštia nič dobré.
Hľadajte ruch
Ak sa vás pred vchodom reštaurácie snaží dovnútra nalákať jeden z čašníkov, nedajte sa prehovoriť. Dobré reštaurácie totiž nemajú núdzu o zákazníkov, a tak sa nemusia uchyľovať k podobne zúfalým praktikám. Keď do nejakej reštaurácii vojdete, skúste si všimnúť, či čašníci pôsobia spokojne a či je reštaurácia aspoň čiastočne plná. Zvyčajne ide o dobré znamenia.
Filtrujte recenzie
Pri čítaní recenzií si vždy pozrite, kedy boli uverejnené. Všetky, ktoré sú staršie ako rok, ignorujte, keďže nemusia hodnotiť aktuálny jedálny lístok či obsluhu.
Pozor na detaily
Zbystrite pozornosť, ak jedálny lístok obsahuje preklepy, veľa výkričníkov alebo frázy ako „najlepšie jedlo široko-ďaleko“. Prehnaná chvála a zveličovanie zvyčajne nebývajú dobrým znamením, dodal Sietsema, ktorý varuje aj pred príliš bohatým menu či ilustračnými fotografiami jedál.
Všímajte si čistotu
Ak kuchár varí v špinavej zástere alebo je podlaha lepkavá, radšej odíďte. Pozor aj na podniky, kde personál neutiera stoly pravidelne.
Neignorujte autá na parkovisku
Parkovisko plné áut z okolia je dobrým znamením. Ak sú tam prevažne autobusy plné turistov, reštaurácia môže uprednostňovať rýchly servis na úkor kvality jedla.