Elisa Marshallová a Benjamin Sormonte nechceli byť príliš ambiciózni, keď pred desiatimi rokmi začínali podnikať v New Yorku. „Boli to malé sny, že si otvoríme peknú útulnú kaviarničku s pekárňou,“ hovorí vtedy ešte začínajúca podnikateľka.
Trendová kaviareň, nachádzajúca sa v štvrti SoHo na Manhattane, dostala názov Maman. Časom sa premenila na rýchlo rastúcu sieť, ktorá minulý rok vykázala obrat v hodnote približne 50 miliónov dolárov zo svojich 34 pobočiek. Jej príbeh opísal portál CNBC.
Značke pomohla získať celonárodné uznanie miliardárka Oprah Winfreyová, keď v roku 2017 zaradila ich čokoládové sušienky s orechmi na jej zoznam obľúbených jedál. Manželský pár s dvoma deťmi je presvedčený, že to, čo odlišuje Maman od nespočetných konkurentov, je atmosféra, ktorá presahuje obyčajnú kávu a pečivo.
Názov je odvodený od slova „mama“, čo symbolizuje jedlá, ktoré pripravovali podnikateľskej dvojice mamy počas ich detstva — E. Marshallová vyrastala v oblasti Toronta a B. Sormonte v južnom Francúzsku. „Dobrú kávu a jedlo nájdete na mnohých miestach. Potrebujete však niečo navyše,“ hovorí E. Marshallová.
Manžel bol predtým firemným právnikom, ona mala plný úväzok v oblasti marketingu a vedľajšie práce pri organizovaní podujatí a interiérovom dizajne. Istú dobu pomáhali priateľom prevádzkovať plážový klub na Ibize v Španielsku. Krátko na to sa pár presťahoval do New Yorku, aby si otvoril vlastnú reštauráciu.
„Keď sme sa sami seba spýtali, ‚Kto je váš obľúbený kuchár?' Obaja sme povedali 'mama',“ hovorí B. Sormonte. Pár spolupracoval s michelinským kuchárom Armandom Arnalom – údajne Sormonteho priateľom – aby vytvoril menu pozostávajúce z francúzskych klasík z ich detstva.
Nevedeli, koľko bude stáť otvorenie kaviarne v New Yorku, nakoniec minuli 250-tisíc dolárov. Použili na to všetky úspory a požičali si peniaze aj od rodiny a priateľov. „Bolo to jedno z najväčších finančných rizík, aké sme mohli kedy podstúpiť,“ hovorí E. Marshallová.