Analytici v ankete agentúry Reuters v priemere očakávali, že prevádzkový zisk za prvé tri mesiace roku klesne, a to o viac ako 17 percent na 2,75 miliardy eur. Výsledok ale prekonal aj najvyšší odhad analytikov. Prevádzkový zisk očistený o mimoriadne položky dosiahol 3,1 miliardy eur, a rovnako tak prekonal odhady.

Čistý zisk koncernu sa však znížil o viac ako 19 percent na 2,37 miliardy eur. Podobne celkové tržby koncernu za prvé tri mesiace roku klesli o 3,4 percenta na 50,9 miliardy eur. Spôsobil to jednak pokles predaja áut, ale aj nepriaznivý vplyv výmenných kurzov.

Darilo sa aj škodovke. Prevádzkový zisk mladoboleslavskej automobilky Škoda Auto vzrástol v prvom štvrťroku medziročne o zhruba 30 percent na 315 miliónov eur. K vyššiemu zisku pomohli okrem iného nižšie náklady na materiál.

Nárast zaznamenala Škoda Auto aj pri prevádzkovej marži, ktorá sa zvýšila na 9,3 percenta zo 7,6 percenta vo vlaňajšom prvom štvrťroku. Výrazný nárast zaznamenali aj štvrťročné tržby automobilky. Konkrétny údaj však materský koncern Volkswagen v tlačovej správe neuviedol. Škoda Auto už v apríli oznámila, že za prvý štvrťrok aj za marec mala najlepší odbyt za  121 rokov histórie firmy. 

Najväčšia európska automobilka Volkswagen pritom bojuje s následkami rozsiahleho škandálu s manipuláciou testov emisií. Americká Agentúra pre ochranu životného prostredia (EPA) vlani v septembri Volkswagen obvinila, že do vozidiel s naftovým motorom inštaloval software umožňujúci pri testovaní skrývať vysoko nadlimitné hodnoty toxických oxidov dusíka. Volkswagen následne priznal, že software inštaloval po celom svete do zhruba 11 miliónov áut, vrátane asi 1,2 milióna vozidiel Škoda Auto.

Automobilka kvôli nákladom na škandál vykázala za vlaňajší rok najvyššiu celoročnú stratu v histórii firmy. V prvých troch mesiacoch tohto roku sa jej však podarilo vrátiť sa na pozíciu lídra automobilového trhu, keď predstihla v predaji japonského konkurenta Toyota Motor.