Nemecký výrobca automobilov Volkswagen začal strategicky dôležité čipy, pri ktorých sa obáva globálneho nedostatku, nakupovať priamo od desiatich výrobcov, vrátane firiem NXP Semiconductors, Infineon Technologies a Renesas Electronics. Uviedli to predstavitelia Volkswagenu.

Automobilka predtým ponechávala nákup čipov na svojich dodávateľoch súčiastok. Vlani v októbri však začala uzatvárať dohody priamo s výrobcami, aby si zabezpečila potrebné dodávky, uviedol Karsten Schnake, ktorý stojí na čele pracovnej skupiny koncernu Volkswagenu pre dodávky súčiastok založenej v minulom roku a je tiež členom predstavenstva Škody Auto zodpovedným za nákup.

„Globálna kapacita nie je dostatočná. Musíme byť aktívni, "uviedol Dirk Grosse-loheide, ktorý má na starosti nákup u hlavnej koncernovej značky VW. Globálny nedostatok čipov v posledných rokoch spôsobil automobilkám po celom svete rozsiahle výpadky vo výrobe.

Volkswagen podľa Schnackého zatiaľ neuzavrel dohodu o priamych dodávkach s najväčším svetovým zmluvným výrobcom čipov TSMC, ale pravidelne s ním komunikuje o svojich potrebách. Schnacke tiež uviedol, že Volkswagen plánuje vo svojich vozidlách používať menej rôznych typov čipov, aby tak zjednodušil dodávateľský reťazec.

Hrozí pokles výroby

Nemecké združenie automobilového priemyslu VDA začiatkom roka varovalo, že celosvetová výroba automobilov by do roku 2026 mohla klesnúť asi o 20 percent, teda o zhruba 18 miliónov vozidiel, ak nebudú podniknuté potrebné kroky na riešenie pretrvávajúceho nedostatku čipov.

Podľa VDA sa bude dopyt po čipoch v najbližších rokoch výrazne zvyšovať kvôli prechodu automobiliek k elektromobilom a čoraz väčšiemu využívaniu rôznych elektronických systémov vo vozidlách. Porastie tak oveľa výraznejšie ako v ostatných odvetviach.

Audi upozorňuje na problémy

Členka predstavenstva nemeckého výrobcu luxusných automobilov Audi Renate Vachenauerová, ktorá má na starosti nákup, tento mesiac uviedla, že nedostatok čipov v nemeckom automobilovom priemysle bude trvať ešte roky, a to napriek plánom výrobcov polovodičov na výstavbu tovární v Nemecku. Audi je rovnako ako česká Škoda Auto súčasťou koncernu Volkswagen.

Nemecká vláda sa teraz snaží prilákať do krajiny popredných výrobcov čipov pomocou rozsiahlych dotácií. Spoločnosť TSMC tento mesiac oznámila, že plánuje v Drážďanoch postaviť svoju prvú európsku fabriku. Závod si podľa firmy vyžiada investíciu viac ako desať miliárd eur, podľa agentúry DPA však zhruba polovicu investičných nákladov pokryjú v rámci štátnych dotácií peniaze nemeckých daňovníkov.

Ďalšie dôležité správy

Volkswagen ID.7
Neprehliadnite

Nemecká automobilka Volkswagen začala vyrábať elektromobil D.7