Nemecká automobilová skupina Volkswagen a jej dlhoročný čínsky partner FAW Group uvedú 11 nových modelov, ktoré sú určené výhradne pre čínsky trh. Pôjde o šesť elektrických vozidiel a dva plug-in hybridy. Usilujú sa tak posilniť svoju pozíciu, pretože ich podiel na najväčšom automobilovom trhu na svete klesá.
Volkswagen sa snaží získať späť podiel na čínskom trhu, kde zaostáva za domácimi výrobcami, ktorí sa zameriavajú na rýchlu výrobu elektromobilov. Nemecká automobilka zaznamenala vlani pokles globálnych dodávok, pričom jej predaj v Číne sa znížil o 9,5 percenta v dôsledku intenzívnej konkurencie a „protivetrov“ v ekonomike, zaťažujúcim spotrebiteľské výdavky.
Nová stratégia, nastavená exkluzívne na mieru Číny, má umožniť Volkswagenu „rýchlejšie a efektívnejšie reagovať na požiadavky zákazníkov a zmeny na trhu“.
Automobilka sa v Číne do roku 2030 sústredí na predaj štyroch miliónov vozidiel ročne.
Ďalšie dôležité správy
