Softvérovú spoločnosť Cariad, pôsobiacu v rámci skupiny Volkswagen (VW), čakajú personálne zmeny. Informuje Financial Times s tým, že firme vytýkajú oneskorené uvedenie nových modelov, mala takisto výpadky v rozpočte.
Jednou z priorít generálneho riaditeľa nemeckej automobilky Olivera Bluma je nastaviť softvérovú stratégiu Cariadu, ktorá v ére pripojovania automobilov na internet naberá na význame. Dozorná rada Cariadu má podľa dvoch nemenovaných zdrojov navrhnúť Petra Boscha za nového šéfa softvérovej vetvy. Ide o veterána VW, ktorý v roku 2017 nastúpil do Bentley.
Súčasný šéf Cariadu Dirk Hilgenberg, ako aj technologická šéfka Lynn Longová a finančný riaditeľ Thomas Sedran si v rámci skupiny VW
hľadajú nové pozície. P. Boschovi sa pripisujú zásluhy za to, že Bentley vytiahol zo straty. Nemá však žiadne skúsenosti so softvérom, ale má mať podporu dvoch softvérových odborníkov, ktorých najmú v najbližších mesiacoch. „Cariad ešte stále potrebuje spolupracovať s tradičnými automobilkami, ako sú Volkswagen, Porsche či Audi, a preto musí hovoriť ich jazykom,“ povedal jeden zo zdrojov FT.
Cariad vznikol v roku 2020 a zo začiatku ho viedol bývalý šéf VW Herbert Diess. Prišli však problémy s montážou, ktoré vlani prispeli k jeho odchodu. Vo svojom rozbehu firma zamestnávala približne 1 500 vývojárov softvéru z VW, Porsche a Audi. Odvtedy najala ďalších štyritisíc ľudí, zriadila pobočky v USA a Číne.
Volkswagen minulý týždeň zverejnil slušné predaje v Európe a USA za prvý štvrťrok. Zároveň však potvrdil, že predaj áut klesol v Číne, ktorá je jeho najdôležitejším trhom. Kľúčovým faktorom sa stal softvér.
Jediným členom vrcholového manažmentu Cariadu, ktorý zostáva, je Rainer Zugehör. Jeden zo zdrojov FT uviedol, že „by to nebolo prvýkrát“, čo vedúcich pracovníkov VW presúvajú v rámci skupiny na iné pozície potom, čo zlyhali. „Vo Volkswagene je to normálne.“