Nemecká automobilka plánuje predviesť model, ktorého cena bude začínať pod hranicou 25-tisíc eur, a na propagáciu podujatia, ktoré organizuje v stredu v Hamburgu, používa hashtag #VWforthepeople, píše agentúra Bloomberg.
Blogy o elektrických vozidlách a publikácie pre nadšencov očakávajú, že sa im podarí prvýkrát nahliadnuť do kompaktného hatchbacku, ktorý sa začne predávať v priebehu niekoľkých rokov.
VW naliehavo potrebuje model „ľudového“ auta v dobe elektronizácie. Má problémy udržať krok s elektromobilmi Tesla a potrebuje zastaviť pokles predaja v Číne, kde domáci výrobcovia na čele s BYD zvýšili svoju výkonnosť.
Toto podujatie je pre najväčšiu európsku automobilku len ďalším z rušných týždňov.
V pondelok VW predstavil plány na svoj prvý závod na výrobu batérií mimo svojho domáceho prostredia. Aj keď presná suma, ktorú spoločnosť vloží do továrne v meste St. Thomas v Ontáriu, zatiaľ nie je jasná, kanadský minister priemyslu uviedol, že pôjde o najväčšiu jednorazovú investíciu do automobilového priemyslu v histórii krajiny.
VW v utorok zvýšil svoj päťročný plán výdavkov o celých 13 percent na 180 miliárd eur, pričom viac ako dve tretiny z nich pôjdu na softvér a elektrické vozidlá.
„Tento rok bude rozhodujúci pre realizáciu strategických cieľov a urýchlenie pokroku v rámci celej skupiny“, uviedol generálny riaditeľ Oliver Blume.
Napriek dominantnej pozícii Tesly v začiatkoch elektrických vozidiel nechal Elon Musk nevedome priestor pre etablované spoločnosti, ktoré sa ho snažia v tomto odvetví dobehnúť.
Spoločnosť naposledy uviedla na trh nové osobné vozidlo - Model Y v roku 2020. Na Modeli 3 urobila od jeho uvedenia do výroby pred takmer šiestimi rokmi len drobné kozmetické úpravy. Sedan sa len krátko predával za cenu 35-tisíc dolárov, ktorú sľúbil jeho generálny riaditeľ. Elon Musk ale naznačil, že Tesla neustále pracuje na cenovo dostupnejšom modeli, ktorý by stál len 25-tisíc dolárov, o ktorom sa po prvýkrát hovorilo už v roku 2020.
Zhotoviť elektromobil dostupný pre všetkých znie ako nezmysel, keďže batérie sú stále drahé a počet vyrobených elektromobilov je relatívne malý, výrobcovia nenašli spôsob, ako uviesť na trh cenovo dostupné elektrické modely okrem mini modelov s krátkym dojazdom v Číne, ktoré sa na zahraničných trhoch pravdepodobne neuchytia, konštatuje Bloomberg.
Zatiaľ čo čínska nízka a vysoká trieda najväčšieho automobilového trhu na svete je čoraz viac elektrifikovaná, stredná trieda v Číne stále jazdí prevažne na benzínových autách.
V minulosti VW v týchto segmentoch exceloval so svojimi spaľovacími modelmi, no keď prídu na rad autá na elektrickú energiu, nemôže si dovoliť stratiť týchto zákazníkov.
VW sa stal globálnym gigantom vďaka dvojdverovému modelu Beetle, ktorého sa predalo viac ako 23 miliónov kusov a stelesňoval povojnovú hospodársku renesanciu Nemecka.
Po škandále s emisiami z dieselových motorov nemala spoločnosť inú možnosť, ako sa prehnane zamerať na batérie. Jej rodina elektrických vozidiel ID sa neujala tak rýchlo, ako sa očakávalo.
Vozidlá mali spočiatku problémy kvôli chybám v softvéri a ich cena je stále výrazne vyššia ako približne cena za Golf (31-tisíc eur).
Cena najporovnateľnejšieho modelu, kompaktného ID.3, sa začína na 43 995 eur. Predaj najpopulárnejšieho elektromobilu VW v Európe v minulom roku - kompaktného SUV ID.4 za 46 335 eur – bol o polovicu horší ako pri Modeli Y a za Golfom zaostával ešte viac.
Nanešťastie, pre VW sa zdá, že éra hatchbackov končí spolu s érou spaľovacích vozidiel. Štrnásťročná vláda Golfu ako najpredávanejšieho automobilu v Európe sa skončila v roku 2022, keď jeho predaj klesol o 14 percent.
Nemecká automobilová spoločnosť Volswagen je teda skutočne pod tlakom, aby prišla s dôstojným elektrickým modelom.