Zákazníci Tesly kritizujú automobilku za to, že ignoruje ich sťažnosti týkajúce sa potenciálne smrteľných vád, ktoré vykazuje jej systém autopilota. Na základe uniknutých dokumentov o tom informuje denník The Telegraph.

Tesla sa má podľa dokumentov v súčasnosti zaoberať vyšetrovaním vyše tisíc prípadov nehôd. Zamestnanci automobilky sa pri riešení sťažností údajne musia riadiť prísnymi usmerneniami. Niektorí šoféri tvrdia, že zamestnanci Tesly sa zámerne vyhýbajú písomnej komunikácii, aby bolo ich odpovede ťažšie napadnúť.

Podľa uniknutých dokumentov sa až 2 400 ľudí sťažovalo na to, že autá nečakane zrýchľujú. Ďalších 1 500 ľudí nahlásilo problém s brzdami vrátane 139 prípadov mimovoľného núdzového brzdenia či 383 prípadov úplného zastavenia vozidla.

Tesla sa bráni, že uniknuté dokumenty obsahujú dôverné informácie. Nemeckým novinám Handlesblatt ich mal podľa automobilky poskytnúť nespokojný bývalý zamestnanec, ktorý svojím konaním porušil dohodu o mlčanlivosti, ako aj nemecké a únijné právo.

Tesla v Spojených štátoch čelí viacerým žalobám spojených so smrťou klienta následkom automobilovej nehody, počas ktorej bol zapnutý aj systém autopilota. Ten automobilka predstavila v roku 2015. Vodičom ponúka súbor bezpečnostných nástrojov a nástrojov riadenia vrátane automatického brzdenia, dodržiavania jazdných pruhov či tempomatu.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotka
Neprehliadnite

Majiteľom Modelu Y počas jazdy odpadol volant. Tesla preto čelí vyšetrovaniu amerických úradov