Sieť hračkárstiev, ktorá vznikla v roku 2009, vyrástla za osem rokov na šesť predajní v štyroch slovenských mestách. Po dvoch predajniach v Bratislave, jednej vo Voderadoch, Nitre a Trnave pribudla značke ToYeTo koncom septembra už tretia prevádzka v hlavnom meste. Sídli v obchodnom centre Aupark a má rozlohu 125 štvorcových metrov.

„Náš koncept sme mierne inovovali. Radi by sme sa stali akýmsi butikom pre aktívne rodiny, ktoré u nás nenájdu len hračky, ale aj produkty pre rodičov aj násťročných. Postupne pribudne i viac pomôcok a praktických vecí pre spoločné rodinné aktivity,“ hovorí pre TREND.sk spolumajiteľ hračkárstva Oliver Fodor.

Kým finančne najefektívnejšia je aj vďaka nižším prevádzkovým nákladom prvá prevádzka na Karadžičovej ulici v hlavnom meste, najvyšší obrat dosahuje ToYeTo v bratislavskom nákupnom centre Cubicon. Nová predajňa v Auparku by mohla toto poradie výraznejšie zamiešať.

Obchod financovali pôžičkou

„O miesto v nákupnom centre sme sa uchádzali už v minulosti, ale kvôli dlhodobej exkluzivite inej siete hračkárstiev sme ho nemohli získať. Po rekonštrukcii interiéru budovy nás oslovil nový manažment Auparku, a hoci sme v tomto roku už nový obchod neplánovali, záujem centra a jeho potenciál nás napokon presvedčili,“ prezrádza O. Fodor.

Keďže bankovú pôžičku nemohla firma In Harmony, ktorá stojí za sieťou hračkárstiev, čerpať, náklady na otvorenie novej predajne financovala značka z pôžičky od súkromnej firmy. Rokovania s ňou o ďalšej spolupráci, ako aj o financovaní expanzných plánov v súčasnosti prebiehajú. Hračkárstvo do budúcnosti úplne nezavrhlo ani možnosť čerpania zdrojov zo skupinového investovania.

Zámerom ToYeTo je postupný rebranding všetkých existujúcich predajní, ako aj postupný prienik na zahraničné online trhy. Pokiaľ ide o kamenné predajne, tie chce spoločnosť In Harmony zatiaľ otvárať len na Slovensku, pričom rozhodovať bude ponuka nákupných centier a potenciál lokality.

Vnímavé hračky sa menia na ToYeTo, rokujú aj o vstupe investora

ToYeTo

Miliónový rekord

Premyslená expanzia na slovenskom trhu, ktorej v roku 2015 dominovalo otvorenie predajní v Nitre a v Trnave, a ktorá o rok neskôr pokračovala intenzívnymi prácami na internetovom obchode, ako aj výraznejším marketingom, sa odzrkadlila nielen na výške investícií, ale aj hospodárskom výsledku.

Kým predvlaňajší rok ukončila spoločnosť so stratou 40-tisíc eur, v minulom roku sa jej ju podarilo stlačiť na necelých 18-tisíc eur. Tržby In Harmony pritom rástli kontinuálne už od založenia prvého hračkárstva a vlani prvýkrát prekročili hranicu jedného milióna eur.

„Počas celej existencie budujeme krok za krokom základnú firemnú infraštruktúru a predajné kanály. Tvorba základne je však behom na dlhú trať a už dnes je nám jasné, že presahuje možnosti rodinnej firmy,“ uvádza O. Fodor na margo potreby širšieho vstupu finančného partnera.

Vnímavé hračky sa menia na ToYeTo, rokujú aj o vstupe investora

ToYeTo

Inšpirovaní Francúzmi

Najširší sortiment tvorivých a vzdelávacích hračiek v sieti ToYeTo je určený deťom do ôsmich rokov. Hračkárstvo však pokrýva aj vyššie vekové kategórie. Dnes tento záber sieť rozširuje na celú rodinu. Prevažná väčšina hračiek, až deväťdesiat percent, pochádza od zahraničných výrobcov.

Firma zatiaľ hračky nevyrába, ale produkovala niekoľko dekorácií do detských izieb, ktoré vychádzali z kresieb a grafických návrhov spolumajiteľky Veroniky Fodorovej. Produkcia vlastných línií hračiek a dekoratívnych či úžitkových predmetov je však jedným z plánovaných rozvojových projektov spoločnosti.

Nápad na otvorenie vlastného hračkárstva dostali manželia Fodorovci v súvislosti s vlastnou novozaloženou rodinou, a to pre absenciu kvalitných výberových a edukačných hračiek. Podobné koncepty pritom existujú najmä v severských krajinách, v ktorých je, podľa O. Fodora, ľuďom koncept ekológie, kvality a estetiky prirodzenejší.

Vzorom pre ToYeTo je však francúzska spoločnosť Moulin Roty, ktorá vznikla v roku 1972 ako slobodná komunita umelcov a dodnes v nej pracuje aj zopár rodinných príslušníkov pôvodných zakladateľov. Každá hračka má svoj vlastný príbeh, a, samozrejme, originálnu francúzsku estetiku.